Organizational commitment has individual and organizational consequence as
productivity, staff turnover, motivation, performance indicators and resignation. In this
respect knowledge, skills, attitudes and behaviors of managers have highly effective on
employees. This study researches the effects of behaviors of school administrators on
teachers’organizational commitment. For this purpose, opinions and attitudes of
teachers related to their organizational commitment and behaviours of school
administrators in Tekirdag AKA College have been identified. Questionnaires were
used as data collection tool. According to the research results it is stated that in general
teachers of AKA College do not have any complains on characteristics and behaviors of
managers, in terms of commitment to workplace they are happy to work in college and
do not have any serious negative thinking
Administration behaviours of school administrators organizational commitment AKA Koleji Tekirdağ
Örgütsel bağlılık; verimlilik, personel devir hızı, motivasyon, performans göstergeleri
ve işten ayrılma düşüncesi gibi bireysel ve örgütsel sonuçlar doğurmaktadır. Bu
bakımdan işletme yöneticilerinin bilgi, yetenek, tutum ve davranışları çalışanlar
üzerinde oldukça etkilidir. Bu çalışma örgütsel yönetici davranışlarının öğretmenlerin
örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisini incelemektedir. Bu amaçla Tekirdağ AKA
Koleji’ndeki öğretmenlerin okul yöneticilerinin davranışları ve örgütsel bağlılıklarına
ilişkin görüş ve tutumları tespit edilmiştir. Veri toplama aracı olarak anket formları
kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre genel olarak AKA Koleji’ndeki
öğretmenlerin yöneticilerinin özellikleri ve davranışlarından yana bir sıkıntılarının
olmadığı, işyerine bağlılık açısından da Kolejde çalışmaktan memnun oldukları, ciddi
bir olumsuzluk düşünmedikleri ortaya çıkmıştır.
Yönetim okul yönetici davranışı örgütsel bağlılık AKA Koleji Tekirdağ
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Dergimizin Tarandığı İndeksler
International Anatolia Academic Online Journal / Sosyal Bilimler Dergisi
e-ISSN 2148-3175