İtalya, siyasi birliğini 1870 yılında tamamladıktan sonra, diğer Avrupa ülkeleri
gibi sömürge yarışına katıldı. Diğer yandan 1882 yılında İtalya, Almanya ve
Avusturya-Macaristan İmparatorluğu ile birlikte Üçlü İttifak’ı oluşturarak,
sınırlarının güvenliğini sağlamayı amaçladı. İttifak gereği üç ülke arasında dostluk
ilişkileri kuruluyor, bir taraf saldırıya uğradığında diğerleri onu destekliyordu.
İtalya, Birinci Dünya Savaşına doğru Üçlü İttifak’tan ayrıldı ve tarafsızlığını
ilan etti. Savaşın ilerleyen yıllarında İtalya; İngiltere, Fransa ve Rusya›nın
liderliğindeki İtilaf Devletleri›ne katılarak Almanya ve müttefiklerine savaş ilan
etti. Bu süreçte İtalya’nın hızlı bir şekilde saf değiştirmesi, İtalyan kamuoyunda
Alman karşıtı bir propagandanın yürütülmesi gereğini de beraberinde getirdi. Bu
çalışmada İtalya’nın Birinci Dünya Savaşında Almanlara yönelik nefret söylemi
oluşturmak amacıyla basılan propaganda afişleri, göstergebilimsel analiz metodu
kullanılarak incelenmiştir. Amaçlı örneklem metodu kullanılarak belirlenen üç
propaganda afişi (Katliam, Barbar, Yılan) Fransız Dil Bilimci Roland Barthes’ın
göstergebilimsel anlayışı çerçevesinde ele alınmıştır. Elde edilen bulgular ışığında,
İtalyan propaganda afişlerinde nefret söylemi oluşturmak için Almanların barbar
ve tehlike metaforları olarak kullanıldığı görülmüştür. Diğer yandan İtalyan tarihi
içerisinde Almanlara yönelik olumsuz mitlerin de afişlerde yer bulduğu ortaya
çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)