Bu çalışma, Namık Kemal Üniversitesi Marmara Ereğlisi Meslek Yüksekokulu
öğrencileri tarafından 2015-2016 akademik yılı bahar döneminde kurulan
ve koordinatörlüğü tarafımdan gerçekleştirilen MEMYO Sosyal Dayanışma
ve Yardımlaşma Kulübünün yardım çalışmaları sonucunda ulaştığı okulların
öğretmenlerinin yapılan çalışmalara ilişkin düşüncelerini kayıt altına almaktadır.
Kulüp 2015-2016 akademik yılı bahar döneminde kurulmuş olan ve 2019 yılında
halen faaliyet gösteren, Türkiye’de ihtiyaç sahibi öğrencilerin bulunduğu okullara
yardım malzemesi toplayarak gönderen özgün bir sosyal sorumluluk projesi örneği
olarak çalışmalarına devam etmektedir. Kulübün 3 yıllık süre zarfında 150 okul
ve 4.000’in üzerinde öğrenciye yardım gönderdiği kayıt altındadır. Araştırmanın
amacı, yükseköğretim öğrencilerinin sosyal sorumluluk bilincinin geliştirilmesi
amacıyla kurulan kulübün çalışmaları sonucunda yardım gönderilen okullardaki
öğretmenlerin projeye bakış açıları, öğrencilerinin ve velilerinin projeye ilişkin
tepkileri ve bu çalışmaların yardım gönderilen öğrencilerde gelecekte olası
etkilerinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesidir. Bu bağlamda
daha önce yardım gönderilen okullardan 10 öğretmen gönüllülük esasıyla seçilerek
araştırma örneklemine alınmıştır. Öğretmenlerin farklı şehirlerde görev yapıyor
olması nedeniyle her biri ile çevrimiçi görüşmeler gerçekleştirilerek hazırlanan
sorular her bir öğretmene uygulanmıştır. Görüşme sonuçları frekans tabloları
ile nicel bir biçimde sunulurken, öğretmenlerin söylemleri de aynı zamanda
tabloların alt kısımlarında nitel olarak değerlendirilmiştir. Buna göre MEMYO
Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma Kulübü çalışmalarının yardım gönderilen
okul öğrencileri ve ilişkili çevrelerinde sosyal sorumluluk farkındalığı ve milli
birlik bilinci gelişimi noktasında olumlu yönde role sahip olduğu görülmektedir.
Sosyal Sorumluluk Yükseköğretim Öğrenci Kulüpleri Öğretmen Görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 15 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 4 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)