Masaüstü yayıncılık, sanal ortamlardaki ana tasarım ve üretim aracı rolü nedeniyle iletişim tarihi açısından kritik bir öneme sahiptir. Bu nedenle, bu sistemin ortaya çıkma sürecini anlamanın, benzer ortamların yeni nesil tasarım özellikleri için daha iyi varsayımlar oluşturulmasına yardımcı olabileceği düşünülmüştür. Bu ortamlar sadece WYSIWYG gibi arayüz, etkileşim ve benzeri web tabanlı tasarım yöntemlerini değil, elektronik cihazları da kapsamaktadır. Bu çalışmada, hem fiziksel hem de sanal ortam araçlarının ortaya çıkış sürecindeki geçmişleri, alanyazın taraması ve tarihsel yöntem temelli araştırma yoluyla incelenmiştir. Çalışma, kurumsal etkilerin ve köşe taşlarının keşfedilmesi yoluyla bu ortamların ana çıkış noktalarını göstermeyi amaçlamıştır. Sonuçlar, büyük bilgisayar şirketlerinin sahip oldukları yazıcı ve okuyucu teknolojileri gibi farklı elektronik ürünleri desteklemek amacıyla masaüstü yayıncılığa katkı sağladıklarını işaret etmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 13 Sayı: 2 |