Yapay zekanın, makine öğrenmesinin ve tüm bunlara aracılık eden büyük verinin önem kazanması birçok konuda alanın önünü açabilecek niteliktedir. Chatbotların her geçen gün artan bir şekilde kullanılmaya başlanması, büyük veriler sayesinde geleceğe yönelik tahminlerin yapılabilmesi, aynı şekilde büyük veri sayesinden hedef kitlelerin daha iyi bir şekilde tanımlanabilmesi ve makinaların mantıklı yazılar oluşturmaya başlaması iletişim alanını önemli bir şekilde etkileyecek konular arasında yer almaktadır. Çalışma kapsamında, iletişim alanında “yapay zekâ” konusunda yayınlanmış tezlerin bir derlemesinin yapılması amaçlanmıştır. İletişim alanında her geçen gün önemi artan “yapay zekâ” konusundaki tezlerin, hangi üniversitede yürütüldüğü, hangi anabilim dalında gerçekleştirildiği, hangi iletişim alanlarında yapıldığı, sayısının ne olduğu, hangi araştırma yöntemlerinin kullanıldığı ve hangi veri toplama tekniklerinden faydalandığı gibi birçok konu kategorileştirilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen veriler kapsamında, “yapay zekâ” konusundaki tezlerin yetersizliği dikkat çekmektedir. İletişim alanında yapay zekâ ile ilgili yapılan toplamda 7 teze ulaşılmıştır. Ayrıca elde edilen bir diğer sonuç ise tezlerin çoğunluğunun nitel araştırma yöntemiyle ortaya koyulduğudur.
The importance of artificial intelligence, machine learning and big data can affect communication science in many areas. The fact that chatbots are being used increasingly, making predictions for the future thanks to big data, identifying target audiences better by means of big data and starting to create logical articles by machines are among the issues that will significantly affect the field of communication. Within the scope of the study, it is aimed to compile the published theses on "artificial intelligence" in the field of communication. Theses on "artificial intelligence" were categorized, such as in which university they were conducted, in which department, in which fields of communication, their number, which research methods were used, and which data collection techniques were used. Within the scope of the data obtained as a result of the study, the scarcity of theses on "artificial intelligence" draws attention. A total of 7 theses on artificial intelligence in the field of communication have been reached. In addition, another result obtained is that most of the theses are put forward by qualitative research method.
Public Relations Artificial Intelligence Algorithmic Public Relations
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 13 Sayı: 3 |