Çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin sosyal görünüş kaygıları ile öznel iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu ise 434 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada “Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği” ve “Ergen Öznel İyi Oluş Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, frekans, aritmetik ortalama, yüzde dağılımı, standart sapma, kolerasyon ve regresyon analizi testinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, öğrenciler en fazla aile ilişkilerinden doyum ve en az yaşam doyumunu yaşadıkları bulunmuştur. Öğrencilerin sosyal görünüş kaygıları düşük düzeyde bulunmuştur. Sosyal görünüş kaygısı ile öğrencilerin öznel iyi oluşları arasında orta düzeyde negatif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin sosyal görünüş kaygıları ile öznel iyi oluşun alt boyutlarından aile ilişkilerinde doyum, yaşam doyumu ve önemli diğerleri ile ilişkide doyum algıları arasında orta düzeyde negatif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin öznel iyi oluş alt boyutlarından, önemli diğerleri ile ilişkide doyum, aile ilişkilerinde doyum, yaşam doyumu sosyal görünüş kaygılarının anlamlı bir yordayıcısıdır. Öğrencilerin sosyal görünüş kaygısı algılarının azaltılıp, yaşam doyumu ve öznel iyi oluş düzeylerinin iyileştirilmesine yönelik öneriler sunulmuştur.
Sosyal Görünüş Aile İlişkilerinde Doyum Yaşam Doyumu Olumlu Duygular Öznel İyi Oluş
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 13 Sayı: 4 |