Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

GİRİŞİMCİ PAZARLAMA: BOYUTLARI, AVANTAJLARI, ZORLUKLARI VE STRATEJİLERİ ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR ÇERÇEVE

Yıl 2023, Cilt: 15 Sayı: 3, 286 - 311, 12.07.2023

Öz

Girişimcilik, ekonomik ve sosyal kalkınmanın lokomotifi olması nedeniyle önemli bir çalışma alanıdır. Müşteri davranışlarında ve pazar eğilimlerindeki değişimler, güçlü rekabet ortamı ve yeni teknolojilerin ortaya çıkması geleneksel pazarlama stratejilerini yetersiz hale getirmektedir. Bununla birlikte, işletmeler, her zamankinden daha yenilikçi, proaktif ve çevik olma baskısı altındadır. Girişimciler tarafından yönlendirilen, pazar ihtiyaçlarının sezgisel tahminine dayalı olan girişimci pazarlama, müşteri değeri yaratmak için proaktif olmayı, risk yönetimi, sürekli fırsatları takip etmeyi ve yenilikçiliği içeren geleneksel olmayan bir pazarlama stratejisi ve benzersiz pazarlama yöntemlerinin çok yönlü uygulamasıdır. Girişimci pazarlama, belirsiz piyasa koşullarında kullanılan bir değer yaratma, iletme ve teslim etme sürecidir. Girişimci pazarlama, büyüklüğü ve yaşından bağımsız olarak tüm işletmelerde kullanılabilmekte ve satışları arttırma, sürdürülebilirlik ve rekabet avantajı gibi birçok fayda sağlamaktadır. Bu çalışma, girişimci pazarlama kavramı hakkında geniş bir teorik çerçeve oluşturmaya odaklanmaktadır. Ayrıca çalışma, girişimci pazarlamanın avantajları, zorlukları ve stratejilerini de inceleyerek girişimciler ve pazarlama yöneticilerine ilgili karar verme süreçlerinde yardımcı olmayı hedeflemektedir.

Kaynakça

  • Buccieri, D., Javalgi, R. ve Grossc , A. (2021). Innovation and differentiation of emerging market international new ventures the role of entrepreneurial marke- ting. Journal of Strategic Marketing , 1-29.
  • Bulut, Ç., Pırnar, İ., Halaç, S. D. ve Öztürk, A. D. (2013). Girişimsel pazarlama- nın firma performansına etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü- sü Dergisi, 15(2), 209-232.
  • Collinson, E. ve Shaw, E. (2001). Entrepreneurial marketing: A historical perspe- ctive on development and practice, Management Decision
  • Crick, J. (2019). Incorporating coopetition into the entrepreneurial marketing li- terature: Directions for future research, Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship, 1-33.
  • Eren, S. S., Çelikkan, H. ve Hacıoğlu, G. (2013). Girişimsel pazarlamanın fir- maların finansal performansına etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (35), 97-106.
  • Fatoki, O. (2019). Entrepreneurial marketing and performance of small and me- dium enterprises in South Africa, Journal of Reviews on Global Economics, 8, 1429-1437 .
  • Ferreira, C., Ferguson, S. ve Pitt, L. (2019). Entrepreneurial marketing and hyb- rid entrepreneurship: The case of JM Reid Bamboo Rods, Journal of Marketing Management, 35(9-10), 867-885
  • Fink, M., Koller, M., Gartner, J., Floh, A. ve Harms, R. (2020). Effective en- trepreneurial marketing on Facebook: A longitudinal study, Journal of Business Research, 113, 149-157
  • Fiore, A., Niehm, L., Hurst, J., Son, J. ve Sadachar, A. (2013). Entrepreneurial marketing: Scale validation with small, independently-owned businesses, Jour- nal of Marketing Development and Competitiveness, 7(4), , 63–86.
  • Franco, M., De Fatima Santos, M., Ramalho, I. ve Nunes, C. (2014). An explora- tory study of entrepreneurial marketing in SMEs: The role of the founder-entrep- reneur, Journal of Small Business and Enterprise Development, 21(2), 265-283.
  • Ghods, M. (2019). Entrepreneurial marketing: the missing link in social enterpri- se studies, Journal of Global Entrepreneurship Research, 9, Article 39
  • Gilmore, A. (2011). Entrepreneurial and SME marketing, Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship, 13 (2), 137-145.
  • Goyal, A. (2021). Entrepreneurial marketing: A key to success in digital era, Re- building Sustainable Economy Post COVID, 33.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme
Yazarlar

Yasemin Gedik 0000-0002-1166-3227

Yayımlanma Tarihi 12 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 15 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gedik, Y. (2023). GİRİŞİMCİ PAZARLAMA: BOYUTLARI, AVANTAJLARI, ZORLUKLARI VE STRATEJİLERİ ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR ÇERÇEVE. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(3), 286-311.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)