Ülkemizde muhasebe eğitimi bazı meslek liselerinde ve birçok üniversitede verilmektedir. Bu kurumlarda verilen muhasebe eğitiminin başarılı olabilmesi için, muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe eğitimcilerinden beklentilerinin bilinmesi önem arz etmektedir. Muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe eğitimcilerinden beklentileri bilinir, karşılanır ve sorunlara çözüm önerileri aranırsa, öğrencilerin muhasebe derslerini daha iyi anlamaları ve daha başarılı olmaları beklenir. Bu çalışmanın amacı, muhasebe dersi alan lisans ve yüksek lisans öğrencilerinin muhasebe öğretim elemanlarından beklentileri belirlemek, ayrıca bu bağlamda lisans ve yüksek lisans öğrencilerinin görüşleri arasında farklılık olup olmadığını tespit etmektir. Çalışmanın verileri anket yöntemiyle elde edilmiş, frekans, yüzde analizi ve ortalamalar yöntemleriyle SPSS 25 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmada ayrıca lisans ve yüksek lisans öğrencilerinin görüşleri ile katılımcıların demografik özelliklerine göre görüşleri arasında farklılık olup olmadığını tespit etmek için varyans testleri uygulanmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin dersi en iyi anladıkları yöntem tahtada anlatma yöntemidir. Lisans öğrencilerinin öğretim elemanlarından en önemli beklentileri çekinmeden soru sorabilmeleri, yüksek lisans öğrencilerinin en önemli beklentileri ise teorik bilgi verildikten sonra soru ve örnekler çözülmesi ile öğreticinin, öğretme kabiliyeti olması gerektiğidir. Lisans ve yüksek lisans öğrencilerinin verdikleri cevaplara göre yapılan t-testi sonucunda gruplar arasında istatistiki olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır.
muhasebe eğitimi muhasebe eğitimcisi muhasebe eğitiminden beklentiler nical analiz
In our country, accounting education is given in some vocational high schools and many universities. For a successful accounting education in these institutions, it is important to know the expectations of the students who receive accounting education from their accounting educators. it is expected that accounting students will understand accounting courses better and be more successful, if their expectations from accounting educators are known and met and solutions are sought for the problems. This study aims to determine the expectations of the undergraduate and graduate level students who receive accounting courses from the accounting faculty members, and, in this context, to determine whether there is a difference between the opinions of undergraduate and graduate students. The data in the study were obtained by survey method and analyzed by using the SPSS 25 package program with the methods of frequency, percentage analysis and average. In the study, variance tests were applied to determine whether both there was a difference between the views of both undergraduate and graduate students and, between the views of the participants according to other demographic characteristics (age, gender, etc.). The results of the study, shows that the method by which the students understand the course better is the method of teaching on the white board. The most important expectation of undergraduate students from their instructors is their being able to ask questions without hesitation. And the most important expectation of graduate students is the instructor's being able to teach the topic by solving questions and giving examples after theoretical knowledge. The result of the t-test conducted according to the answers given by undergraduate and graduate students shows that there was no statistically significant difference found between the groups.
Accountiing education accounting educator expectations from accounting education quantitative analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2021 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Kış |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences