Bu araştırma, ortaöğretim öğrencilerinin enerji kaynaklarına yönelik görüşlerini belirleme amacı ile yapılmış ön çalışmaya dayanmaktadır. Ön çalışmada elde edilen sonuçlarından yola çıkılarak bu araştırmada, lise fizik, kimya ve biyoloji öğretmenlerinin enerji okuryazarlığı ve enerji eğitimi hakkındaki görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma modellerinden fenomenoloji deseniyle yürütülmüştür. Araştırma grubunu, fizik, kimya ve biyoloji öğretmeni olarak çalışan, araştırmaya gönüllü olarak katılan 7 branş öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlerin görüşlerini belirlemek için veri toplama aracı olarak 8 açık uçlu sorudan oluşan Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Verilerin analizi için görüşme sırasında öğretmenlerin verdikleri cevaplardan yola çıkılarak kodlar oluşturulmuş ve frekans tabloları hazırlanmıştır. Araştırmanın güvenirliliğinin sağlamak amacıyla, veriler bir alan eğitimi uzmanı tarafından incelenerek kodlayıcılar arası güvenirlik değeri hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda, fizik ve kimya öğretmenlerinin enerji ile ilgili konulara daha hâkim oldukları, bazı öğretmenlerin enerji okuryazarlığı hakkında yeterince bilgi sahibi olmadığı belirlenmiş ve öğretmenlerin öğrencilerdeki eksikliklerin nedeni olarak müfredatı yeterli görmedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular dikkate alınarak, bazı önerilerde bulunulmuştur.
This research is based on a preliminary study that aims to determine secondary school students' views on energy resources. Based on the results obtained from the pre-study, in this study, it was aimed to determine the opinions of high school physics, chemistry and biology teachers on energy literacy and students' deficiencies regarding energy issues. The research was carried out as a phenomenology design from qualitative research models. The research group consists of 7 branches of teachers working in private and public schools in Istanbul. A semi-structured interview form consisting of 8 open-ended questions was used as a data collection tool. For the analysis of the data, the sound recordings taken during the interview which were categorized by writing them. The teachers’ answers were coded and frequency tables were prepared. As a result of the research, it has been determined that physics and chemistry teachers have more knowledge about energy issues. Also, some teachers do not have enough information about energy literacy, and the teachers do not see the curriculum sufficient as the reason for the deficiencies of the students. Where the findings are considered, as a result of the research, some suggestions were made.
energy education energy literacy science education secondary education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 9 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 11 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences