Müzik; insanoğlu var olduğundan bu yana olduğu düşünülen, duygularımıza, sevinçlerimize, hüzünlerimize tercüman olan vazgeçilmez bir sanat dalıdır. Müzik dinlemek herkes için vazgeçilmez bir unsur olarak düşünülse de şarkı söylemek kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Bu araştırmanın amacı, Anadolu lisesi öğrencilerinin müzik dinlemek ve şarkı söylemek kavramlarına ilişkin algılarını incelemek olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin algıları metaforlar aracılığıyla incelenecektir. Araştırma betimsel bir çalışma olup, nitel araştırma yöntemlerinden, literatür tarama ve görüşme yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bu metaforların analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu Burhaniye Anadolu Lisesinde okumakta olan 150 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen veriler sonucunda “müzik dinlemek” kavramına ilişkin 77, “şarkı söylemek kavramına ilişkin 89 geçerli metafor elde edilmiştir. Bu metaforların ortak yönleri ilişkilendirilerek, her kavram için 5 farklı kavramsal kategori belirlenmiştir. Kategorilerin, öğrencilerin cinsiyet, yaş ve sınıf düzeyine göre farklılığını ölçmek için pearson ki kare testi uygulanmış ve sonucunda anlamlı bir farklılık bulunmadığı ortaya çıkmıştır.
Music is an indispensable branch of art that has been thought to have existed since the existence of human beings and that interprets our emotions, joys and sorrows. Although listening to music is considered an indispensable element for everyone, singing can vary from person to person. The aim of this study was to examine the perceptions of Anatolian high school students regarding the concepts of listening to music and singing. Students' perceptions will be examined through metaphors. The research is a descriptive study which used literature review and interview method from qualitative research methods. In the analysis of these metaphors obtained, content analysis methodh. The study group consists of 150 students studying at Burhaniye Anatolian High School. As a result of the data obtained, 77 valid metaphors for the concept of "listening to music" and 89 valid metaphors for the concept of "singing" were obtained. By associating the common aspects of these metaphors, 5 different conceptual categories were determined for each concept. Pearson chi-square test was applied to measure the differences in the categories according to the gender, age and grade level of the students, and it was found that there was no significant difference in the result.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ağustos 2022 |
Kabul Tarihi | 7 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 12 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences