Bu çalışmanın amacı geçici korumanın eğitim düzeyi yüksek Suriyeliler için anlamını, onların göç sürecini nasıl deneyimlediklerini ve bu süreçte yaşadıkları sorunları anlamaktır. Savaş nedeniyle Türkiye’ye göç etmek zorunda kalan Suriyeliler kendi içlerinde farklı dil, din, etnik kimlik, inanç ve kültüre sahip olmalarıyla birlikte farklı eğitim düzeyi, mesleki donanım ve becerilere sahiplerdir. Bu bağlamda eğitim düzeyi yüksek Suriyelilerin farklı ihtiyaç ve beklentilere sahip, göç sürecini farklı deneyimleyen bir grup olduğu ifade edilebilir. Göç sürecinde eğitim durumu ve çeşitli mesleki becerilerin göç edilen ülkeye aktarılması kaynak ülke ve hedef ülke arasındaki siyasi ilişkiler ve göç edilen ülke politikaları ile bağlantılıdır. Birçok göçmen aldıkları eğitim ve mesleki donanımlarından farklı olarak genellikle emek yoğun ve düşük ücretli işlerde çalışmak zorunda kalmaktadırlar. Bu anlamda Türkiye’ye göç etmek zorunda kalan eğitim düzeyi yüksek Suriyelilerin yaşadıkları sorunları anlamanın, hem farklı kültürlerle birlikte yaşama pratiği açısından hem de gelecekte eğitim düzeyi yüksek Suriyelilerle ilgili göç alanında yapılabilecek çalışmalar için literatüre katkı sağlaması açısından önemli olduğu düşünülmektedir.
Eğitim Düzeyi Yüksek Suriyeliler Toplumsal Kabul Uyum Suriyelilerin Vatandaşlığı
The aim of this study is to understand the meaning of temporary protection for highly educated Syrians, how they experience the migration process and the problems they face in this process. Syrians who had to immigrate to Turkey due to the war have different language, religion, ethnic identity, belief and culture, as well as different education levels, professional equipment and skills. In this context, it can be stated that Syrians with a high level of education are a group with different needs and expectations and experience the migration process differently. In the migration process, the transfer of educational status and various professional skills to the country of origin is related to the political relations between the source country and the destination country, and the policies of the emigrated country. Many immigrants generally have to work in labor-intensive and low-paid jobs, unlike the education and professional qualifications they receive. In this sense, it is thought that understanding the problems experienced by the highly educated Syrians who had to migrate to Turkey is important both in terms of the practice of living together with different cultures and in terms of contributing to the literature for the studies that can be done in the field of migration regarding the Syrians with high education levels in the future.
Syrians with High Education Level Social Acceptance Adaptation Citizenship of Syrians
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ağustos 2022 |
Kabul Tarihi | 3 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 12 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences