Disleksi, çocuklar arasında sıklıkla karşılaşılan öğrenme güçlüklerinden biridir. Son yıllarda disleksi ile ilgili bilincin arttığı görülse de, ilaçla tedavisi olmayan bu öğrenme güçlüğünün anlaşılmasına yönelik çalışmalar giderek önem kazanmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden yola çıkarak tasarlanan bu çalışmada disleksili çocukların sosyal deneyimlerinde yaşadıkları süreçleri anlamak ve disleksi ile ilgili farkındalık oluşturmak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, “Yerdeki Yıldızlar” (Taare Zameen Par) filmindeki sahnelerin içerikleri betimsel analiz yöntemiyle teorik çerçevede yorumlanmıştır. Çalışma sonuçlarında, öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların toplum içinde ve eğitim hayatlarında psikolojik olarak zorlayıcı süreçlerden geçtikleri, fakat doğru bir yaklaşım ile mutlu ve başarılı olabilecekleri ortaya koyulmaktadır.
Dyslexia is one of the most common learning difficulties among children. Although it has been observed that the awareness about dyslexia has increased in recent years, studies aimed at understanding this non-medicated learning disability are gaining in importance. In this study, which was designed based on qualitative research methods, it was aimed to understand the processes experienced by dyslexic children in their social experiences and to raise awareness about dyslexia. In this direction, the contents of the scenes in the movie "Stars on the Ground" (Taare Zameen Par) were interpreted in a theoretical framework with the descriptive analysis method. In the results of the study, it is revealed that children with learning difficulties go through psychologically challenging processes in the society and in their education life, but with the right approach, they can be happy and successful.
Dyslexia Learning Disabilities Movie Analysis Stars on the Ground
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 11 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 13 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences