Bu çalışmada Covid-19 salgın dönemi uzaktan eğitim alan Alman Dili Eğitimi Bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik memnuniyet algılarını tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda bir devlet üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Alman Dili Eğitimi Bölümü’nde öğrenim gören 80 üniversite öğrencisine Uzaktan Eğitim ile ilgili memnuniyet anketi uygulanmıştır. Anketten online olarak elde edilen veriler frekans ve yüzde gibi tanımlayıcı istatistikler yoluyla R Studio programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin uzaktan eğitim sistemini çok fazla benimsemedikleri görülmüştür. Almanca eğitiminin uzaktan sürdürülmesine ilişkin video kayıtlarının, esnek eğitim olanaklarının ve zamandan tasarrufun olumlu olduğu görülürken, internete ulaşamama, teknik sorunlar ve sosyal olarak izole edilmiş olma gibi konular olumsuz yönler olarak tespit edilmiştir. Araştırmanın bir diğer dikkat çekici sonucu ise öğrencilerin yüz yüze eğitimde olduğu kadar olmasa da öğretim üyeleri ile iletişim kurmakta çok zorlanmadıklarını belirtmeleridir. Anketi oluşturan her bölümde kararsız öğrencilerin fazla olması araştırmanın bir diğer çarpıcı sonucudur. Bu sonuç, uzaktan eğitimde teknik sorunların giderilmesi ve uzaktan eğitimin iyileştirilmesi durumunda kararsız öğrencilerin uzaktan eğitime uyum sağlayabilecekleri ve uzaktan eğitimden memnun olabileceklerini göstermektedir. Bu tür çalışmalar diğer üniversitelerde de yürütülürse ve ortak sorunlar tespit edilirse sorunların üstesinden gelmede ve eğitim siteminin iyileştirilmesinde ortak adımlar atılabilir.
Dil Eğitimi Alman Dili Eğitimi memnuniyet Uzaktan Eğitim Covid-19
In this study, it is aimed to reveal the perceptions of students who take courses with distance education during the Covid-19 pandemic period about their saticfactions with distance education system. For this purpose, a questionnaire was applied to 80 undergraduate students who study at Necmettin Erbakan University, Ahmet Keleşoğlu Education Faculty, German Teaching Department. The data which obtained from the questionnaires were online collected and analyzed with descriptive statistics such as frequency and percentage with the help of RStudio program. As a result of the research, it was observed that the students did not adopt the distance education system too much. While it is seen that video recordings, flexible training opportunities and time saving related to maintaining German education with remote methods are positive, issues such as not being able to reach the internet, technical problems and having socially isolated were identified as negative aspects. Another remarkable result of the study is that the students stated that they did not have much difficulty in communicating with the lecturer, although not as much as in face-to-face education. A striking result of the research is the excess of undecided students in each section that constitutes the questionnaire. This result shows that in case the technical problems in distance education are resolved and in case improvement of distance education, students can adopt distance education and be satisfied with it. The fact that most of the students stated that they had difficulty in obtaining technical support is one of the situations that should be improved in distance education and it is suggested that similar studies should be performed in other German teaching departments, so common problems can be detected, and joint steps can be taken to overcome the problems and improve the foreign Language teaching system.
Anahtar Kelimeler:; Foreign Language; German Language Teaching; Satisfaction; COVID – 19
Distance Education Foreign Language German Language Teaching Covid-19 Covid-19 Covid-19 Covid-19 Saticfaction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 5 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 13 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences