Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Almanca Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitim Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2022, Sayı: 13, 119 - 140, 31.12.2022
https://doi.org/10.21733/ibad.1107175

Öz

Bu çalışmada Covid-19 salgın dönemi uzaktan eğitim alan Alman Dili Eğitimi Bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik memnuniyet algılarını tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda bir devlet üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Alman Dili Eğitimi Bölümü’nde öğrenim gören 80 üniversite öğrencisine Uzaktan Eğitim ile ilgili memnuniyet anketi uygulanmıştır. Anketten online olarak elde edilen veriler frekans ve yüzde gibi tanımlayıcı istatistikler yoluyla R Studio programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin uzaktan eğitim sistemini çok fazla benimsemedikleri görülmüştür. Almanca eğitiminin uzaktan sürdürülmesine ilişkin video kayıtlarının, esnek eğitim olanaklarının ve zamandan tasarrufun olumlu olduğu görülürken, internete ulaşamama, teknik sorunlar ve sosyal olarak izole edilmiş olma gibi konular olumsuz yönler olarak tespit edilmiştir. Araştırmanın bir diğer dikkat çekici sonucu ise öğrencilerin yüz yüze eğitimde olduğu kadar olmasa da öğretim üyeleri ile iletişim kurmakta çok zorlanmadıklarını belirtmeleridir. Anketi oluşturan her bölümde kararsız öğrencilerin fazla olması araştırmanın bir diğer çarpıcı sonucudur. Bu sonuç, uzaktan eğitimde teknik sorunların giderilmesi ve uzaktan eğitimin iyileştirilmesi durumunda kararsız öğrencilerin uzaktan eğitime uyum sağlayabilecekleri ve uzaktan eğitimden memnun olabileceklerini göstermektedir. Bu tür çalışmalar diğer üniversitelerde de yürütülürse ve ortak sorunlar tespit edilirse sorunların üstesinden gelmede ve eğitim siteminin iyileştirilmesinde ortak adımlar atılabilir.

Kaynakça

  • Kaynakça Adnan, M., Anwar, K.(2020). Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives. Journal of Pedagogical Sociology and Psychology, 2(1). https://doi.org/10.33902/JPSP. 2020261309
  • Aristovnik, A. Kerži, D., Ravšelj, D., Tomaževiˇc, N., & Umek L. (2020). Impacts of the COVID-19 Pandemic on Life of Higher Education Students. A Global Perspective, Sustainability, 12.https://doi.org/10.3390/su12208438
  • Bayram, N. (2017). Sosyal bilimlerde SPSS ile veri analizi. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Dünü, Bugünü ve Yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (COVID-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları. Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd, 6 (2), 11-53. http://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/55662/761354
  • Crawford, J., Henderson, K. B., Rudolph, J., Malkawi, B., Glowatz, M., Burton, R., Magni, P., and A. Lam, S. ( 2020). COVID-19: 20 countries’ higher education intra-period digital pedagogy responses. Journal of Applied Learning & Teaching. 3 (1). https://doi.org/10.37074/jalt.2020.3.1.7
  • Ekici, G. (2003). Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 48-55. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7812/102532
  • Eygü, H., Karaman, S. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36-59 https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbd/issue/19375/205547
  • Gürer, M., Tekinarslan, E., ve Yavuzalp, N., (2016). Çevrimiçi Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78. DOI: 10.17569/tojqi.74876
  • Hebebci, M. T., Bertiz, Y., ve Alan, S. (2020). Investigation Of Views of Students and Teachers on Distance Education Practices during the Coronavirus (COVID-19) Pandemic. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 267-282. https://doi.org/10.46328/ijtes.v4i4.113
  • Jegede, D., (2020). Perception of Undergraduate Students on the Impact of COVID-19 Pandemic on Higher Institutions Development in Federal Capital Territory Abuja. Electronic Research Journal of Social Sciences and Humanities, 2 (II).
  • Jena, P. K. (2020). Impact of COVID-19 on Higher Education in India. International Journal of Advanced Education and Research, 5 (3).
  • Keskin, M., Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, 5(2), 59-67.
  • Koçoğlu, E., Tekdal D. (2020). Analysis of Distance Education Activities Conducted during COVID-19 Pandemic. Educational Research and Reviews 15(9), 536-543. https://doi.org/10.5897/ERR2020.4033
  • Mishra, L., Gupta, T., and Shree, A. (2020). Online Teaching-learning in Higher Education during Lockdown Period of COVID-19 Pandemic. International Journal of Educational Research Open. https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2020.100012
  • Serçemeli, M., Kurnaz, E. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53. https://dergipark.org.tr/tr/pub/utsobilder/issue/55152/741358
  • Taşpınar, M., Tuncer, M. (2008). Sanal Ortamda Eğitim ve Öğretimin Geleceği ve Olası Sorunlar. Sosyal Bilimler Dergisi, X 1, 123-144. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/6134/82261
  • Toker, G. A. (2008). Küreselleşme Sürecinde Uzaktan Eğitim. Diyarbakır Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11,1-12. https://dergipark.org.tr/tr/pub/zgefd/issue/47957/606765
  • Toquero, C. M. (2020). Challenges and Opportunities for Higher Education amid the COVID-19 Pandemic: The Philippine Context. Pedagogical Research, 5(4). Doi.org/10.29333/pr/7947. https://doi.org/10.29333/pr/7947
  • Türkiye Bilimler Akademisi. (2020). Türkiye Bilimler Akademisi COVID-19 Pandemi Değerlendirme Raporu, Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, TÜBA Raporları No: 34.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yılmaz, K., Horzum, B. M. (2005). Küreselleşme, Bilgi Teknolojileri ve Üniversite. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (10), 103- 121.

A Study on The Satisfaction Perceptions Towards Distance Education of German Teacher Candidates

Yıl 2022, Sayı: 13, 119 - 140, 31.12.2022
https://doi.org/10.21733/ibad.1107175

Öz

In this study, it is aimed to reveal the perceptions of students who take courses with distance education during the Covid-19 pandemic period about their saticfactions with distance education system. For this purpose, a questionnaire was applied to 80 undergraduate students who study at Necmettin Erbakan University, Ahmet Keleşoğlu Education Faculty, German Teaching Department. The data which obtained from the questionnaires were online collected and analyzed with descriptive statistics such as frequency and percentage with the help of RStudio program. As a result of the research, it was observed that the students did not adopt the distance education system too much. While it is seen that video recordings, flexible training opportunities and time saving related to maintaining German education with remote methods are positive, issues such as not being able to reach the internet, technical problems and having socially isolated were identified as negative aspects. Another remarkable result of the study is that the students stated that they did not have much difficulty in communicating with the lecturer, although not as much as in face-to-face education. A striking result of the research is the excess of undecided students in each section that constitutes the questionnaire. This result shows that in case the technical problems in distance education are resolved and in case improvement of distance education, students can adopt distance education and be satisfied with it. The fact that most of the students stated that they had difficulty in obtaining technical support is one of the situations that should be improved in distance education and it is suggested that similar studies should be performed in other German teaching departments, so common problems can be detected, and joint steps can be taken to overcome the problems and improve the foreign Language teaching system.





Anahtar Kelimeler:; Foreign Language; German Language Teaching; Satisfaction; COVID – 19

Kaynakça

  • Kaynakça Adnan, M., Anwar, K.(2020). Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives. Journal of Pedagogical Sociology and Psychology, 2(1). https://doi.org/10.33902/JPSP. 2020261309
  • Aristovnik, A. Kerži, D., Ravšelj, D., Tomaževiˇc, N., & Umek L. (2020). Impacts of the COVID-19 Pandemic on Life of Higher Education Students. A Global Perspective, Sustainability, 12.https://doi.org/10.3390/su12208438
  • Bayram, N. (2017). Sosyal bilimlerde SPSS ile veri analizi. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Dünü, Bugünü ve Yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (COVID-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları. Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd, 6 (2), 11-53. http://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/55662/761354
  • Crawford, J., Henderson, K. B., Rudolph, J., Malkawi, B., Glowatz, M., Burton, R., Magni, P., and A. Lam, S. ( 2020). COVID-19: 20 countries’ higher education intra-period digital pedagogy responses. Journal of Applied Learning & Teaching. 3 (1). https://doi.org/10.37074/jalt.2020.3.1.7
  • Ekici, G. (2003). Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 48-55. https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7812/102532
  • Eygü, H., Karaman, S. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36-59 https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbd/issue/19375/205547
  • Gürer, M., Tekinarslan, E., ve Yavuzalp, N., (2016). Çevrimiçi Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78. DOI: 10.17569/tojqi.74876
  • Hebebci, M. T., Bertiz, Y., ve Alan, S. (2020). Investigation Of Views of Students and Teachers on Distance Education Practices during the Coronavirus (COVID-19) Pandemic. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 267-282. https://doi.org/10.46328/ijtes.v4i4.113
  • Jegede, D., (2020). Perception of Undergraduate Students on the Impact of COVID-19 Pandemic on Higher Institutions Development in Federal Capital Territory Abuja. Electronic Research Journal of Social Sciences and Humanities, 2 (II).
  • Jena, P. K. (2020). Impact of COVID-19 on Higher Education in India. International Journal of Advanced Education and Research, 5 (3).
  • Keskin, M., Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, 5(2), 59-67.
  • Koçoğlu, E., Tekdal D. (2020). Analysis of Distance Education Activities Conducted during COVID-19 Pandemic. Educational Research and Reviews 15(9), 536-543. https://doi.org/10.5897/ERR2020.4033
  • Mishra, L., Gupta, T., and Shree, A. (2020). Online Teaching-learning in Higher Education during Lockdown Period of COVID-19 Pandemic. International Journal of Educational Research Open. https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2020.100012
  • Serçemeli, M., Kurnaz, E. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53. https://dergipark.org.tr/tr/pub/utsobilder/issue/55152/741358
  • Taşpınar, M., Tuncer, M. (2008). Sanal Ortamda Eğitim ve Öğretimin Geleceği ve Olası Sorunlar. Sosyal Bilimler Dergisi, X 1, 123-144. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/6134/82261
  • Toker, G. A. (2008). Küreselleşme Sürecinde Uzaktan Eğitim. Diyarbakır Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11,1-12. https://dergipark.org.tr/tr/pub/zgefd/issue/47957/606765
  • Toquero, C. M. (2020). Challenges and Opportunities for Higher Education amid the COVID-19 Pandemic: The Philippine Context. Pedagogical Research, 5(4). Doi.org/10.29333/pr/7947. https://doi.org/10.29333/pr/7947
  • Türkiye Bilimler Akademisi. (2020). Türkiye Bilimler Akademisi COVID-19 Pandemi Değerlendirme Raporu, Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, TÜBA Raporları No: 34.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yılmaz, K., Horzum, B. M. (2005). Küreselleşme, Bilgi Teknolojileri ve Üniversite. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (10), 103- 121.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayşe Arslan Çavuşoğlu 0000-0001-9426-3722

Fatih Tepebaşılı 0000-0002-9412-2337

Erken Görünüm Tarihi 30 Kasım 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Kabul Tarihi 5 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Arslan Çavuşoğlu, A., & Tepebaşılı, F. (2022). Almanca Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitim Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(13), 119-140. https://doi.org/10.21733/ibad.1107175

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences 


15376           15385                                                                                                                15386