Bu çalışmanın amacı, 2018-2022 yılları arasında yapılan beceri temelli sorularla ilgili araştırmaları incelemek ve incelenen tematik konulardaki eğilimleri ortaya çıkarmaktır. Çalışmada 17 makale ve 6 yüksek lisans tezi doküman incelemesi yöntemiyle analiz edilmiştir. Yapılan araştırmada incelenen çalışmaların yayın türüne ve tarihine, araştırma yöntemlerine, örneklem gruplarına, veri toplama araçlarına, araştırma desenlerine, konu alanlarına ve elde edilen sonuçlara göre dağılımı sınıflama yoluyla incelenmiştir. Araştırma sonucunda yapılan çalışmaların yeterli kapsam ve çeşitliliğe ulaşmadığı, çalışmaların daha çok 8. sınıf öğrencileri ve 8. sınıflara derse giren öğretmenler üzerinde yapıldığı, verilerin toplanmasında doküman inceleme ve yarı yapılandırılmış görüşme formlarının ve anketlerin kullanıldığı, araştırma desenlerinden ise durum çalışması ve ilişkisel tarama desenlerinin kullanıldığı belirlenmiştir. Bu durumdan hareketle beceri temelli sorular alanındaki çalışmaların genel eğilimleri tespit edilmiş ve üzerinde yeteri kadar çalışılmamış konular ortaya çıkarılmıştır. Elde edilen sonuçların beceri temelli sorular alanında yapılacak olan yeni çalışmalar için araştırmacılara yol gösterici nitelikte olacağına inanılmaktadır.
matematik eğitimi beceri temelli sorular Liselere Giriş Sınavı (LGS) tematik içerik analizi
The aim of this study is to examine the researches on skill-based questions conducted between 2018-2022 and to reveal the tendencies in the thematic issues examined. In the study, 17 articles and 6 master's theses were analysed by document analysis method. The distribution of the studies examined in the research according to the type and date of publication, research methods, sample groups, data collection tools, research designs, subject areas and the results obtained was examined by classification. As results of the research, the studies conducted did not reach sufficient scope and diversity; the studies were mostly conducted on 8th grade students and 8th grade teachers; document analysis and semi-structured interview forms and questionnaires were used while collecting data; content analysis and descriptive analysis were generally used as data analysis methods of the qualitative research methods. Based on this situation, the general tendencies of the researches in the field of skill-based questions were determined and the subjects which were not studied enough were revealed. It is believed that the results obtained by this study will guide researchers for new studies in the field of skill-based questions.
: mathematics education skill-based questions High School Entrance Examination (LGS) thematic content analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 13 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences