Ağ tabanlı öğrenme ortamı olan eTwinning, öğretmen ve öğrencilere yenilikçi, işbirlikçi, ortak çalışmalar yapabilme fırsatı sunar. Bu araştırmada eTwinning platformunda yapılan projelerin öğretmen ve öğrenci açısından katkıları hakkında görüşlerinin alınması amaçlanmaktadır. eTwinning projelerinin katkıları iletişim, iş birliği, yaygınlaştırma, müfredatla uyum, disiplinler arası geçiş, web 2.0 araçlarının kullanımı gibi faktörler bakımından ele alınmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak yürütülen araştırmanın örneklemini ölçüt örneklem yoluyla seçilen 3 öğretmen, 4 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Veriler kodlara ayrılarak frekansları ile birlikte tablolaştırılmıştır. eTwinning projeleri yapan öğretmen ve öğrenciler bu projelerin farklı açılardan olumlu kazanımlarının olduğunu ifade etmişlerdir. Öğrenciler için dijital gelişim, dil-iletişim, iş birliği, özgüven, kendini ifade etme becerilerinin geliştiği, öğretmenler için de mesleki anlamda büyük farklılıklar oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. eTwinning projelerini gözlemleyerek süreci aşamalarıyla aktaran yeni çalışmalara yer verilmelidir.
As a network-based learning environment, eTwinning allows teachers and students to work in innovative, collaborative, and collaborative ways. This research aims to get opinions about the contributions of the projects made on the eTwinning platform in terms of teachers and students. The contributions of eTwinning projects are discussed in terms of communication, cooperation, dissemination, coherence with the curriculum, interdisciplinary transition, and use of web 2.0 tools. The study's sample, conducted as a case study from qualitative research methods, consists of three teachers and four students selected through criterion sampling. The data of the research were collected through semi-structured interviews. The obtained data were analyzed using the descriptive analysis method. The data were separated into codes and tabulated with their frequencies. Teachers and students who do eTwinning projects stated that these projects have positive achievements in different aspects. It has been concluded that digital development, language communication, cooperation, self-confidence, and self-expression skills have improved for students, creating significant differences in professional terms for teachers. New studies that observe eTwinning projects and convey the process step by step should be included.
eTwinning network-based learning environment project case study
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 14 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences