Kişisel ve kolektif yaşanmışlıklardan beslenen sinema, yerinden yurdundan edilmenin bir anlamda köklerinden koparılmanın hikayesini Aksanlı sinema çerçevesinde perdeye aktarmaktadır. Aksanlı olma hali karakterin köklerinden koparılarak yerinden edilmişliğine vurgulamaktadır. Üçüncü sinema içinde yer alan ulus aşırı sinemanın gelişmiş hali olan Aksanlı sinema yönetmenin, yazarın hayatından da izler taşımaktadır. Bu yönetmenler filmlerinde kendi deneyimlerinden bahsettikleri gibi, benzer deneyimleri paylaştıkları hikayeleri de işlemektedirler. Bu deneyimlerin başında ev-in kök-ün kaybı ile başlayan yersiz yurtsuzluk gelmektedir. Yersiz yurtsuz kalanların çıktığı yolculuk çoğu zaman eve geri dönmenin çoğu zaman imkansız hale geldiği sürgen yaşantısına dönmektedir. Bu süreç kişiyi bitmeyen bir yolculuğun öznesi haline getirirken, köklerden kopartılmış olmanın karmaşık duygusu Aksanlı filmlerde bitmeyen bir yol hikayesi olarak yer bulmaktadır. Bu bağlamda mekânsal yitimle beraber yersiz yurtsuzluk etkileşimi önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, çeşitli sebeplerden ötürü ana vatanı terk etmek zorunluluğunun ve yersiz yurtsuzlaşmanın etkinlerinin Aksanlı sinemada yer alış biçimini irdelemektedir. Bu amaçla, Küçük Filistin (Kuşatma Günlüğü) (Abdallah Al-Khatib,2021) belgeseli yersiz yurtsuzlaşma kavramı çerçevesinde analiz edilecektir.
The cinema, which feeds on personal and collective experiences, conveys the story of being uprooted from their homeland, in a sense, within the framework of Accented Cinema. The accentuated state emphasizes the character's displacement by being uprooted. Accented, which is the developed state of transnational cinema, which is included in the third cinema, also carries traces from the life of the director and the writer. In this respect, they question their own experiences or similar experiences in their films. At the forefront of these experiences is homelessness, which begins with the loss of home-in-root-fame.The journey of the homeless often turns into a life of exile, where it is often impossible to return home. While this process makes the person the subject of a never-ending journey, the complex feeling of being uprooted finds its place as a never-ending road story in the films with accents. In this context, the interaction of homelessness with spatial loss gains importance.The aim of this study is to examine the necessity of leaving the motherland for various reasons and the effects of deterritorialization in Accented Cinema. For this purpose, the documentary Little Palestine (Siege Diary) (Abdallah Al-Khatib, 2021) will be analyzed within the framework of the concept of deterritorialization.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 14 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences