İnsanların farklı kimliklere sahip olması farklı tutum ve davranışlar sergilemesine neden olabilir. Bu yüzden yapılan araştırmada hem anne hem de okul öncesi öğretmeni olan bireylerin evde ve sınıfta dijital oyun kullanımına yönelik görüşlerini incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın deseni nitel araştırma olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu hem anne hem de okul öncesi öğretmeni olarak görev yapan 9 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşmeyle toplanmış ve görüşmeler Zoom üzerinden gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen bulgular içerik analizi yapılarak analiz edilmiştir. Yapılan içerik analizi sonucunda elde edilen bulgulara göre dijital oyuna bakış olarak anne olmadan önce ve anne olduktan sonra dijital oyuna bakışta ve uygulamalarda değişiklik gösterdiği, öğretmen olmak ile anne olmanın dijital oyuna bakış açısında farklılık göstermese de dijital oyunun evde ve sınıfta kullanımı konusunda farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Aynı zamanda çocukların dijital oyun oynamasında kardeş, baba, akranlar ve kuzenlerin etkili olduğu, geleneksel oyunun dijital oyuna göre çocuklar için daha faydalı olduğu, sınıflarda eğitici dijital oyunların kullanılabileceği belirlenmiştir.
Dijital oyun okul öncesi öğretmenliği ebeveynlik okul öncesi eğitim
The fact that people have different identities may cause them to exhibit different attitudes and behaviours. Therefore, in this study, it was aimed to examine the opinions of individuals who are both mothers and preschool teachers about the use of digital games at home and in the classroom. The design of the research was determined as qualitative research. The study group of the research consists of 9 participants who work as both mothers and preschool teachers. The data of the research were collected through semi-structured interviews and the interviews were carried out via Zoom. The findings obtained from the interviews were analyzed by making content analysis. According to the findings obtained as a result of the content analysis, it has been determined that the view of the digital game before and after becoming a mother changes in the view and applications of the digital game, although being a teacher and a mother do not differ in their perspectives on digital games, it has been determined that there are differences in the use of digital games at home and in the classroom. At the same time, it has been determined that siblings, fathers, peers and cousins are effective in children's playing digital games, traditional games are more beneficial for children than digital games, and educational digital games can be used in classrooms.
Dijital oyun okul öncesi öğretmenliği ebeveynlik okul öncesi eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 15 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences