Günümüzde internet yoğun olarak bilgi alma, haber alma, eğlenme için kullanılmaktadır. Bununla birlikte internetten mal veya hizmet satın alma davranışları son yıllarda, özellikle küresel pandeminin de etkisiyle büyük bir artış göstermiştir. Bu artış günlük yaşam pratiklerinde değişimlerin yaşanmasına yol açmıştır. Bu gelişmelerden yola çıkan bu çalışmanın temel amacı, tüketicilerin online satın alma davranışlarını gerçekleştirdikleri esnada kültürel bağlarının bu davranışa yansımaları üzerindeki etkisi Hofstede’in kültürel boyutlar teorisi kapsamında ele alınmıştır. Araştırmanın amacına yönelik olarak literatürdeki çalışmalar bağlamında kavramsal bir çerçeve oluşturularak araştırmanın hipotezleri oluşturulmuştur. Araştırmanın evrenini oluşturan Çanakkale ilinde yaşayan 18 yaş üzeri online tüketim davranışında bulunan tüketicilere uygulanan çevrim içi anket yoluyla elde edilen veriler SPSS for Windows 25.0 programı kullanılarak veriler analize tabi tutulmuştur. Analiz sonuçlarına göre online satın alma davranışının gerçekleştirildiği süreçte Hofstede’in kültürel boyutlarının çevrim içi davranış üzerinde anlamlı bir ilişkisinin olduğu tespit edilmiştir.
Kültür Hofstede’in Kültürel Boyutları Online Tüketici Davranışları Tüketici İnternet
Today, the internet is used extensively for information, news and entertainment. However, the behavior of purchasing goods or services on the internet has increased in recent years, especially with the effect of the global pandemic. This increase has led to changes in daily life practices. The main purpose of this study, which is based on these developments, is the effect of cultural ties on the reflections of consumers' online purchasing behaviors on this behavior, within the scope of Hofstede's Cultural Dimensions Theory. For this purpose, the study was discussed within the scope of cultural dimensions and online behavior dimensions. For the purpose of the research, a conceptual framework was created in the context of the studies in the literature and hypotheses of the research were formed. The data obtained through the online survey applied to consumers over the age of 18 who engage in online consumption behavior in Çanakkale, which constitutes the universe of the study, were analyzed by using SPSS for Windows 25.0 program. According to the results of the analysis, it was found that Hofstede's cultural dimensions had a significant effect on online behavior during the process of online purchasing behavior.
Culture Hofstede Cultural Dimensions Online Consumption Behavior Consumer Internet.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 16 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences