Dilin düşüncenin aracı olması bakımından üst düzey düşüncelerin gelişiminde önemli bir yere sahip olduğu ifade edilebilir. Düşüncelerin ifade edilmesinde, üst düzey düşünme becerilerinin, liderlik özelliklerinin yansıtılmasında dilin etkili bir araç olabileceği göz önüne alındığında dil eğitimiyle görevlendirilecek öğretmen adaylarının bu özelliklerinin belirlenmesi önemli görülmektedir. Bu nedenle bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmeni adaylarının 21. yüzyıl becerileri, iletişim becerileri ve öz liderlik becerileri arasındaki ilişki ile öz liderlikleri ve iletişim becerilerinin 21. yüzyıl becerilerini yordama durumunu ortaya koymak olarak belirlenmiştir. Nicel araştırma yönteminin ilişkisel tarama modeline dayanan çalışmanın örneklem grubunu 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Türkçe eğitimi 4. sınıfta giden 108 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. “Kişisel Bilgi Formu”, “21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği”, “Etkili İletişim Becerileri Ölçeği” ve “Kendi Kendine Liderlik Ölçeği” veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Araştırmadaki değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya koymak için pearson momentler çarpım korelasyonu katsayısı hesaplanmıştır. İletişim ve öz liderliğin 21. yüzyıl becerilerini yordayıcılığını belirlemek amacıyla çoklu doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Türkçe öğretmeni adaylarının öz liderlik ve etkili iletişim becerileri onların 21. yüzyıl becerilerini yordamaktadır. Ayrıca katılımcıların öz liderlik, etkili iletişim ve 21. yüzyıl becerileri arasında pozitif ilişki olduğu belirlenmiştir.
Türkçe öğretmen adayları öz liderlik iletişim 21. yüzyıl becerileri
It can be stated that language has an important place in the development of high-level thoughts in terms of being a tool of thought. Considering that language can be an effective tool in expressing thoughts, reflecting high-level thinking skills and leadership characteristics, it is important to determine these characteristics of prospective teachers who will be assigned with language education. For this reason, the aim of this study is to reveal the relationship between Turkish pre-service teachers' 21st century skills, communication skills and self-leadership skills and the predictive status of their self-leadership and communication skills on their 21st century skills. The sample group of the study, which is based on the relational screening model of quantitative research method, consists of 108 undergraduate students attending the 4th grade of Turkish education in the 2023-2024 academic year. “Personal Information Form”, ‘21st Century Skills Scale’, ‘Effective Communication Skills Scale’ and ‘Self-Leadership Scale’ were used as data collection tools. Pearson product-moment correlation coefficient was calculated to reveal the relationship between the variables in the study. Multiple linear regression analysis was conducted to determine the predictive power of communication and self-leadership on 21st century skills. According to the results of the research, Turkish teacher candidates' self-leadership and effective communication skills predict their 21st century skills. In addition, it was determined that there was a positive relationship between participants' self-leadership, effective communication and 21st century skills.
Turkish teacher candidates self-leadership communication 21st century skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları (Diğer), Dil Kullanım Bilimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 22 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 17 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences