Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Observing Wedding Ceremonies as a Source of Intangible Cultural Heritage from the Umbrella of an Element of Intergenerational Reconciliation

Yıl 2024, Sayı: 17, 87 - 112
https://doi.org/10.21733/ibad.1518591

Öz

The values adopted by the society provide the formation of the way wedding ceremonies are performed, while also making it possible to continue the usual traditions and customs. The format of wedding ceremonies, where and how they will be held varies according to cultures. On the other hand, different perspectives can be observed between generations towards wedding ceremonies in terms of ensuring the continuity of culture. In this study, 4 couples determined as samples; It was observed that they lived during the marriage process. In ceremonies by adopting unstructured natural environment observation; The differences between generations in the views on marriage ceremonies in the living of traditions and customs and the methods of reconciliation for these differences have been investigated, and it has been determined that mothers and brides-to-be play a dominant role in the continuity of wedding rituals. While it was concluded that generational differences may be effective in the performance of wedding ceremonies, which are considered to be among our cultural heritage elements, the importance of the consensus required in the family, which is also a valuable cultural value, was understood. While the desire of families to dominate their children is another data obtained, this can be interpreted as another element of cultural values. It has also been observed that the conditions of the day can have an impact on the way wedding ceremonies are performed.

Kaynakça

  • Alpargu, M. (2019). Nogaylarda düğün gelenekleri. Türk Tarihi Araştırmaları Dergisi, (1), 59-67.
  • Alpyıldız, E. (2020). Evlenme geçiş dönemi geleneğine müzik davranışları açısından bakış: Gelin ağlatma-alma-indirme havaları örneği. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, (22), 267-277. https://doi.org/10.38155/ksbd.691681
  • Altınkaynak, E. (2007). Urumlarda aile, gelenekleri ve kurumsal yapısı. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, (4), 98-105. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.162
  • Alver, K. (2004). Türk sosyolojisinde Amerikan sosyolojisinin etkileri (başlangıç dönemi). Sosyoloji Dergisi, (12-13), 213-221.
  • Akgün, S. (2020). Geleneğin geleceğe aktarımında evlilik öncesi âdetler: Bursa şehri kına gecesi tavuk alma örneği. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (48), 155-171. https://doi.org/10.21563/sutad.856457
  • Akyürek, R. (2020). Aydın yöresi tahtacılarında düğün gelenekleri: Bayrak dikme-tapı/sahabı-baş kurbanı-barışma yemeği-ocak kazma ritüeller. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi, (93), 193-205.
  • Aydemir, A. (2013). Türk dünyasında bazı düğün terimleri ve al duvak geleneği üzerine. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(9), 619-655. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.3715
  • Aydın, A. E. (2020). Kuşak çalışmalarındaki tartışmalı konulara ilişkin bir değerlendirme. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi, 8(1), 17-34. https://doi.org/10.32705/yorumyonetim.707744
  • Bağı, R. (2019). Geleneğin sürekliliği ve kültürel mirasın aktarımında Niğde düğünleri ve müzisyenler. OPUS International Journal of Society Researches, (19), 1225-1254. https://doi.org/10.26466/opus.593570
  • Başdin, A. (2017). İçtimai gelenekler açısından Selçuklularda toy, düğün törenleri ve gelenekleri (Sultan Alp Arslan Dönemi). Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 400-406. https://doi.org/10.33905/bseusbed.334463
  • Berber, O. (2009). Türk kültüründe eğlence ve birlik unsuru olarak düğünler. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (10), 1-11.
  • Boratav, P. N. (1973). 100 soruda Türk folkloru. Gerçek Yayınevi.
  • Brown, D. (2003). Ways dietitians of different generations can work together. Journal of the American Dietetic Association, 103(11), 1461-1462. https://doi.org/10.1016/j.jada.2003.09.003
  • Büyükokutan Töret, A. (2017). Geleneksel Türk düğünlerinde oyuna kaldırıcı kadınlar: bireysel ve toplumsal işlevleri. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, (15), 161-174. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11662
  • Ceyhun Sezgin, A. & Onur, M. (2017). Kültür mirası düğün yemekleri’nin gastronomi turizmi açısından incelenmesi: Erzincan ili örneği. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Ulusal Alternatif Turizm Kongresi Özel Sayısı), 203-214.
  • Chen, H. (2010). Advertising and generational identity: A theoretical model. American Academy of Advertising Conference Proceedings, 132-140.
  • Creswell, J. W. & Creswell, J. D. (2021). Araştırma tasarımı. Nobel Yayınevi.
  • Çakır, R. (2020). Türkmen-Türk düğün törenlerinde söylenen alkış-dileklerin kullanım yerleri. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, 467-490. https://doi.org/10.32449/egetdid.718168
  • Çetin, C. (2008). Türk düğün gelenekleri ve kutsal evlilik ritüeli. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, (2), 111-126.
  • Dalyan, M. G. (2011). XIX. yüzyıl Nasturilerinde evlilik ve düğün. Turkish Studies - International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, (3), 661-673. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.2383
  • Dawson, B., & Trapp R. (2001). Basic&clinical biostatistics. Susan E. White (Eds). McGraw-Hill Medical Publishing Division.
  • Demir, B. (2016). Türk ve Rus halklarında eskimeyen gelenek düğün. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (1), 1-18.
  • Demirbaş, U. (2010). Günümüz İzmir yöresi düğün geleneklerinde tasavvufi müzik unsurları ve işlevleri. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, (5), 178-193.
  • Dikici, E., & Şener, B. (2022). Erzincan düğün geleneklerinde değişim. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (1), 409-420. https://doi.org/10.36362/gumus.1029578
  • Doğan, İ.(1995). Sosyoloji. Sistem Yayınları.
  • Erdem Nas, G. (2015). Yörük kültüründe düğün-ölüm âdetleri ve adlandırmaları. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, (2), 25-32. https://doi.org/10.20322/lt.71799
  • Erdoğan, E. (2019). Seyyah notlarına göre Safevilerde düğün, ölüm, yas ve bayram merasimleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (47), 238-250. https://doi.org/10.35237/sufesosbil.586457
  • Ergun, M. (2014). Düğün kavgalarının mitolojik kökenleri. Milli Folklor, (101), 60-72.
  • Ergun, P. (2010). Türk gelininin mitolojik göçü. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (24), 275-290.
  • Eroğlu, E., & Sarıca, N. (2010). Midyat Süryanilerinin düğün gelenekleri. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, (3), 1189-1199. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.3680
  • France, A., & Roberts, S. (2015). The problem of social generations: A critique of the new emerging orthodoxy in youth studies. Journal of Youth Studies, 18(2), 215-230. https://doi.org/10.1080/13676261.2014.944122
  • Giddens, A.(2000). Sosyoloji. Ayraç Yayınları.
  • Haldun, İ. (1989). Mukaddime. MEB Yayınları.
  • Kabak, T. (2017). Trabzon‐Arsin ilçesi düğün adetleri. Bartın Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, (1), 55-70.
  • Kahvecioğlu Sarı, H. (2017). Honaz’da yaşayan Ahıska Türklerinin düğün törenleri üzerine bir araştırma. SOBIDER The Journal of Social Sciences, (13), 205-215. https://doi.org/10.16990/SOBIDER.3673
  • Kanca, B., & Unur, K. (2020). İstanbul'un düğün turizmi potansiyelinin değerlendirilmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, (2), 311-327. https://doi.org/10.24010/soid.702953
  • Keha, M. (2017). Düğünlerde yaşanan olumsuzluklara karşı Osmanlı Devleti'nin almaya çalıştığı tedbirler. Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, (3), 517-523.
  • Kramer, S. N. (1990). Tarih Sümer’de başlar. Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Kyles. D. (2005). Managing your multigenerational workforce. Strategic Finance, (6), 53-55.
  • Mammadova, G. (2022). Azerbaycan'daki düğün törenlerinin çeşitliliği bağlamında Nahçıvan bölgesinin düğün gelenekleri. Rast Müzikoloji Dergisi, (3), 329-344. https://doi.org/10.12975/rastmd.20221031
  • Nuruzade, S. (2018). Halkın milli manevi değeri olarak Azerbaycanlıların geleneksel düğün töreni. Kültür Evreni, (35), 64-77
  • Örnek, S. V. (1997). Türk halk bilimi. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Özdemir, İ. (2021). Kültürlerarası iletişimin önemi. Folklor/Edebiyat, (2), 28-29.
  • Özen, A., & Adar, Ç. (2020). Somut olmayan kültürel miraslarımızın korunmasında düğün gelenekleri; Dodurga düğünleri. Journal of Social and Humanities Sciences Research, (59), 2602-2617. https://doi.org/10.26450/jshsr.2031
  • Özer, Ç. (2020). Sosyal bir seremoni: Anadolu’da düğün yemekleri ve ritüelleri. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 15(8), 3677-3690. http://dx.doi.org/10.47356/TurkishStudies.46346
  • Özsavlı, H. (2017). Urfa Ermenilerinde nişan, düğün ve cenaze gelenekleri. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (13), 217-232.
  • Sağlam, S. (2016). Türkiye’de köyle ilgili uygulama ve çalışmalar ile Türk sosyolojisindeki yansımaları. Sosyoloji Konferansları, (53), 221-255. http://dx.doi.org/10.18368/IU/sk.17721
  • Sander, O. (2011). Siyasi tarih ilkçağdan 1918’e. İmge Kitabevi Yayınları.
  • Subaşı, E. (2018). Sivas düğünlerinde gelin hamamına gelin bohçası hazırlama geleneği. Arış Dergisi, (13), 37-45. https://doi.org/10.34242/akmbaris.2019.77
  • Tarçın, G. (2020). Geçmişten günümüze Kilis’te evlenme gelenekleri. Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi, (2), 408-441. https://doi.org/10.32321/cutad.731929
  • Taylan, N. (1991). Anahatlarıyla İslam felsefesi kaynakları temsilcileri tesirleri. Ensar Neşriyat. TDK.(2024, 30 Ocak). Türk Dil Kurumu Sözlükleri. https://sozluk.gov.tr/
  • Turan, Z. (2014). Geçmişten günümüze Makedonya Türklerinin evlenme düğün gelenekleri. Fine Arts, (4), 181-191. https://doi.org/10.12739/10.12739
  • Twenge, J. M. vd. (2010). Generational differences in work values: Leisure and extrinsic values increasing, social and ıntrinsic values decreasing. Journal of Management, 36(5), 1117-1142. https://doi.org/10.1177/0149206309352246
  • Reeves, T. C., & Oh, E. (2008). Generational differences. In Handbook of research on educational communications and technology. J.Michael Spector vd. (Eds.). Routledge.
  • Uğurlu, S., & Koca, S. K. (2011). Sakarya örneğinden hareketle gelin kıyafetinde meydana gelen değişim. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, (1), 1290-1300.
  • UNESCO (2023, 20 Şubat). UNESCO Türkiye Millî Komisyonu. “Sözleşmeler”. https://www.unesco.org.tr/Pages/158/177/S%C3%B6zle%C5%9Fmeler
  • Unur, K. vd. (2017). Yeni bir turistik ürün olarak düğün turizmi: Alanyazın incelemesi. Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, (17.Ulusal Turizm Kongresi Özel Sayısı), 149-163.
  • Ünal, A. (2016). Yahudi düğün gelenekleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, (2), 225-241. https://doi.org/10.15869/itobiad.47522
  • Willetts, D. (2010). How the baby boomers took their children’s future-and why they should give it back, the pinch. Atlantic.
  • Wyn, J., & Woodman, D. (2006). Generation, youth and social change in Australia. Journal of Youth Studies, 9(5), 495-514. https://doi.org/10.1080/13676260600805713
  • Yakıcı, A. (1991). Düğün kelimesi ve kültürümüzdeki yeri üzerine. Milli Folklor Dergisi, (2), 3-36.
  • Yalçın, S., & Arık, S. (2017). Bereket kavramının Trakya bölgesi düğün törenleri geleneği ile ilişkilendirilmesi. Akademik Sanat, (4), 73-86.
  • Yiğit, N. H. (2019). Afyonkarahisar ili Pazarağaç kasabası düğün adetleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(62), 273-282.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yolcu, M. A. (2012). Kadın icracılar bağlamında Balıkesir düğün törenlerinde mani icrası. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 113-132.
  • Zaripova Çetin, Ç. (2005). Tatar Türklerinin düğün geleneği. Modern Türklük Araştırmaları Dergisi, (3), 92-119.
  • Zemke, R. vd. (2000). Generations at work. AMACOM.

Somut Olmayan Kültürel Miras Kaynağı Olarak Düğün Törenlerinin Kuşaklar Arası Uzlaşı Unsuru Şemsiyesinden Gözlemlenmesi

Yıl 2024, Sayı: 17, 87 - 112
https://doi.org/10.21733/ibad.1518591

Öz

Toplumun benimsemiş olduğu değerler düğün törenlerinin yapılış şekillerinin oluşumunu sağlarken alışılagelmiş olan gelenek ve göreneklerin de devam ettirilmesini mümkün kılmaktadır. Düğün törenlerinin biçimi, nerede, nasıl yapılacağı kültürlere göre değişiklik göstermektedir. Diğer yandan kültürün devamlılığının sağlanması hususunda düğün törenlerine karşı kuşaklar arası farklı bakış açıları gözlenebilmektedir. Yapılmış olan bu çalışmada örneklem olarak belirlenen 4 çiftin; evlilik sürecinde yaşadıkları gözlemlenmiştir. Yapılandırılmamış doğal ortam gözlemi benimsenerek törenlerde; gelenek ve göreneklerin yaşanışında evlilik törenlerine dair sahip olunan görüşlerin kuşaklar arasındaki farklar ve bu farklara bulunan uzlaşı yöntemleri araştırılmış olup düğün ritüellerinin devamlılığında annelerin ve gelin adaylarının baskın bir rol oynadığı tespit edilmiştir. Kültürel miras unsurlarımızdan olduğu kabul edilen düğün törenlerinin yapılışında kuşak farklılıklarının etkili olabileceği sonucuna ulaşılırken yine kıymetli bir kültürel değer olan ailede gerekli olan uzlaşının önemi anlaşılmıştır. Ailelerin çocukları üzerinde hakimiyet kurma isteği, elde edilen bir diğer veri olurken bu durum sahip olunan kültürel değerlerin bir başka unsuru olarak yorumlanabilmektedir. Aynı zamanda günün koşullarının düğün törenlerinin yapılış biçimleri üzerinde etkili olabildiği gözlenmiştir.

Kaynakça

  • Alpargu, M. (2019). Nogaylarda düğün gelenekleri. Türk Tarihi Araştırmaları Dergisi, (1), 59-67.
  • Alpyıldız, E. (2020). Evlenme geçiş dönemi geleneğine müzik davranışları açısından bakış: Gelin ağlatma-alma-indirme havaları örneği. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, (22), 267-277. https://doi.org/10.38155/ksbd.691681
  • Altınkaynak, E. (2007). Urumlarda aile, gelenekleri ve kurumsal yapısı. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, (4), 98-105. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.162
  • Alver, K. (2004). Türk sosyolojisinde Amerikan sosyolojisinin etkileri (başlangıç dönemi). Sosyoloji Dergisi, (12-13), 213-221.
  • Akgün, S. (2020). Geleneğin geleceğe aktarımında evlilik öncesi âdetler: Bursa şehri kına gecesi tavuk alma örneği. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (48), 155-171. https://doi.org/10.21563/sutad.856457
  • Akyürek, R. (2020). Aydın yöresi tahtacılarında düğün gelenekleri: Bayrak dikme-tapı/sahabı-baş kurbanı-barışma yemeği-ocak kazma ritüeller. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi, (93), 193-205.
  • Aydemir, A. (2013). Türk dünyasında bazı düğün terimleri ve al duvak geleneği üzerine. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(9), 619-655. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.3715
  • Aydın, A. E. (2020). Kuşak çalışmalarındaki tartışmalı konulara ilişkin bir değerlendirme. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi, 8(1), 17-34. https://doi.org/10.32705/yorumyonetim.707744
  • Bağı, R. (2019). Geleneğin sürekliliği ve kültürel mirasın aktarımında Niğde düğünleri ve müzisyenler. OPUS International Journal of Society Researches, (19), 1225-1254. https://doi.org/10.26466/opus.593570
  • Başdin, A. (2017). İçtimai gelenekler açısından Selçuklularda toy, düğün törenleri ve gelenekleri (Sultan Alp Arslan Dönemi). Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 400-406. https://doi.org/10.33905/bseusbed.334463
  • Berber, O. (2009). Türk kültüründe eğlence ve birlik unsuru olarak düğünler. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (10), 1-11.
  • Boratav, P. N. (1973). 100 soruda Türk folkloru. Gerçek Yayınevi.
  • Brown, D. (2003). Ways dietitians of different generations can work together. Journal of the American Dietetic Association, 103(11), 1461-1462. https://doi.org/10.1016/j.jada.2003.09.003
  • Büyükokutan Töret, A. (2017). Geleneksel Türk düğünlerinde oyuna kaldırıcı kadınlar: bireysel ve toplumsal işlevleri. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, (15), 161-174. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11662
  • Ceyhun Sezgin, A. & Onur, M. (2017). Kültür mirası düğün yemekleri’nin gastronomi turizmi açısından incelenmesi: Erzincan ili örneği. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Ulusal Alternatif Turizm Kongresi Özel Sayısı), 203-214.
  • Chen, H. (2010). Advertising and generational identity: A theoretical model. American Academy of Advertising Conference Proceedings, 132-140.
  • Creswell, J. W. & Creswell, J. D. (2021). Araştırma tasarımı. Nobel Yayınevi.
  • Çakır, R. (2020). Türkmen-Türk düğün törenlerinde söylenen alkış-dileklerin kullanım yerleri. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, 467-490. https://doi.org/10.32449/egetdid.718168
  • Çetin, C. (2008). Türk düğün gelenekleri ve kutsal evlilik ritüeli. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, (2), 111-126.
  • Dalyan, M. G. (2011). XIX. yüzyıl Nasturilerinde evlilik ve düğün. Turkish Studies - International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, (3), 661-673. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.2383
  • Dawson, B., & Trapp R. (2001). Basic&clinical biostatistics. Susan E. White (Eds). McGraw-Hill Medical Publishing Division.
  • Demir, B. (2016). Türk ve Rus halklarında eskimeyen gelenek düğün. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (1), 1-18.
  • Demirbaş, U. (2010). Günümüz İzmir yöresi düğün geleneklerinde tasavvufi müzik unsurları ve işlevleri. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, (5), 178-193.
  • Dikici, E., & Şener, B. (2022). Erzincan düğün geleneklerinde değişim. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (1), 409-420. https://doi.org/10.36362/gumus.1029578
  • Doğan, İ.(1995). Sosyoloji. Sistem Yayınları.
  • Erdem Nas, G. (2015). Yörük kültüründe düğün-ölüm âdetleri ve adlandırmaları. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, (2), 25-32. https://doi.org/10.20322/lt.71799
  • Erdoğan, E. (2019). Seyyah notlarına göre Safevilerde düğün, ölüm, yas ve bayram merasimleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (47), 238-250. https://doi.org/10.35237/sufesosbil.586457
  • Ergun, M. (2014). Düğün kavgalarının mitolojik kökenleri. Milli Folklor, (101), 60-72.
  • Ergun, P. (2010). Türk gelininin mitolojik göçü. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (24), 275-290.
  • Eroğlu, E., & Sarıca, N. (2010). Midyat Süryanilerinin düğün gelenekleri. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, (3), 1189-1199. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.3680
  • France, A., & Roberts, S. (2015). The problem of social generations: A critique of the new emerging orthodoxy in youth studies. Journal of Youth Studies, 18(2), 215-230. https://doi.org/10.1080/13676261.2014.944122
  • Giddens, A.(2000). Sosyoloji. Ayraç Yayınları.
  • Haldun, İ. (1989). Mukaddime. MEB Yayınları.
  • Kabak, T. (2017). Trabzon‐Arsin ilçesi düğün adetleri. Bartın Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, (1), 55-70.
  • Kahvecioğlu Sarı, H. (2017). Honaz’da yaşayan Ahıska Türklerinin düğün törenleri üzerine bir araştırma. SOBIDER The Journal of Social Sciences, (13), 205-215. https://doi.org/10.16990/SOBIDER.3673
  • Kanca, B., & Unur, K. (2020). İstanbul'un düğün turizmi potansiyelinin değerlendirilmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, (2), 311-327. https://doi.org/10.24010/soid.702953
  • Keha, M. (2017). Düğünlerde yaşanan olumsuzluklara karşı Osmanlı Devleti'nin almaya çalıştığı tedbirler. Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, (3), 517-523.
  • Kramer, S. N. (1990). Tarih Sümer’de başlar. Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Kyles. D. (2005). Managing your multigenerational workforce. Strategic Finance, (6), 53-55.
  • Mammadova, G. (2022). Azerbaycan'daki düğün törenlerinin çeşitliliği bağlamında Nahçıvan bölgesinin düğün gelenekleri. Rast Müzikoloji Dergisi, (3), 329-344. https://doi.org/10.12975/rastmd.20221031
  • Nuruzade, S. (2018). Halkın milli manevi değeri olarak Azerbaycanlıların geleneksel düğün töreni. Kültür Evreni, (35), 64-77
  • Örnek, S. V. (1997). Türk halk bilimi. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Özdemir, İ. (2021). Kültürlerarası iletişimin önemi. Folklor/Edebiyat, (2), 28-29.
  • Özen, A., & Adar, Ç. (2020). Somut olmayan kültürel miraslarımızın korunmasında düğün gelenekleri; Dodurga düğünleri. Journal of Social and Humanities Sciences Research, (59), 2602-2617. https://doi.org/10.26450/jshsr.2031
  • Özer, Ç. (2020). Sosyal bir seremoni: Anadolu’da düğün yemekleri ve ritüelleri. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 15(8), 3677-3690. http://dx.doi.org/10.47356/TurkishStudies.46346
  • Özsavlı, H. (2017). Urfa Ermenilerinde nişan, düğün ve cenaze gelenekleri. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (13), 217-232.
  • Sağlam, S. (2016). Türkiye’de köyle ilgili uygulama ve çalışmalar ile Türk sosyolojisindeki yansımaları. Sosyoloji Konferansları, (53), 221-255. http://dx.doi.org/10.18368/IU/sk.17721
  • Sander, O. (2011). Siyasi tarih ilkçağdan 1918’e. İmge Kitabevi Yayınları.
  • Subaşı, E. (2018). Sivas düğünlerinde gelin hamamına gelin bohçası hazırlama geleneği. Arış Dergisi, (13), 37-45. https://doi.org/10.34242/akmbaris.2019.77
  • Tarçın, G. (2020). Geçmişten günümüze Kilis’te evlenme gelenekleri. Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi, (2), 408-441. https://doi.org/10.32321/cutad.731929
  • Taylan, N. (1991). Anahatlarıyla İslam felsefesi kaynakları temsilcileri tesirleri. Ensar Neşriyat. TDK.(2024, 30 Ocak). Türk Dil Kurumu Sözlükleri. https://sozluk.gov.tr/
  • Turan, Z. (2014). Geçmişten günümüze Makedonya Türklerinin evlenme düğün gelenekleri. Fine Arts, (4), 181-191. https://doi.org/10.12739/10.12739
  • Twenge, J. M. vd. (2010). Generational differences in work values: Leisure and extrinsic values increasing, social and ıntrinsic values decreasing. Journal of Management, 36(5), 1117-1142. https://doi.org/10.1177/0149206309352246
  • Reeves, T. C., & Oh, E. (2008). Generational differences. In Handbook of research on educational communications and technology. J.Michael Spector vd. (Eds.). Routledge.
  • Uğurlu, S., & Koca, S. K. (2011). Sakarya örneğinden hareketle gelin kıyafetinde meydana gelen değişim. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, (1), 1290-1300.
  • UNESCO (2023, 20 Şubat). UNESCO Türkiye Millî Komisyonu. “Sözleşmeler”. https://www.unesco.org.tr/Pages/158/177/S%C3%B6zle%C5%9Fmeler
  • Unur, K. vd. (2017). Yeni bir turistik ürün olarak düğün turizmi: Alanyazın incelemesi. Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, (17.Ulusal Turizm Kongresi Özel Sayısı), 149-163.
  • Ünal, A. (2016). Yahudi düğün gelenekleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, (2), 225-241. https://doi.org/10.15869/itobiad.47522
  • Willetts, D. (2010). How the baby boomers took their children’s future-and why they should give it back, the pinch. Atlantic.
  • Wyn, J., & Woodman, D. (2006). Generation, youth and social change in Australia. Journal of Youth Studies, 9(5), 495-514. https://doi.org/10.1080/13676260600805713
  • Yakıcı, A. (1991). Düğün kelimesi ve kültürümüzdeki yeri üzerine. Milli Folklor Dergisi, (2), 3-36.
  • Yalçın, S., & Arık, S. (2017). Bereket kavramının Trakya bölgesi düğün törenleri geleneği ile ilişkilendirilmesi. Akademik Sanat, (4), 73-86.
  • Yiğit, N. H. (2019). Afyonkarahisar ili Pazarağaç kasabası düğün adetleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(62), 273-282.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yolcu, M. A. (2012). Kadın icracılar bağlamında Balıkesir düğün törenlerinde mani icrası. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 113-132.
  • Zaripova Çetin, Ç. (2005). Tatar Türklerinin düğün geleneği. Modern Türklük Araştırmaları Dergisi, (3), 92-119.
  • Zemke, R. vd. (2000). Generations at work. AMACOM.
Toplam 67 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim Sosyolojisi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hilal Taşkın 0000-0003-0132-4827

Tuğçe Boran 0000-0001-5674-4090

Erken Görünüm Tarihi 27 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 18 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 3 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Taşkın, H., & Boran, T. (2024). Somut Olmayan Kültürel Miras Kaynağı Olarak Düğün Törenlerinin Kuşaklar Arası Uzlaşı Unsuru Şemsiyesinden Gözlemlenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(17), 87-112. https://doi.org/10.21733/ibad.1518591

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences 


15376           15385                                                                                                                15386