İletişim ve bilişim araştırmalarında astroturf, çeşitli kişi ve grupların fikir ve kararlarını etkilemek için yapay bir halk desteği oluşturmak anlamına gelmektedir. Kavram adını, İngilizce taban hareketi anlamına gelen “grassroot” kelimesine gönderme yapacak şekilde bir yapay çim üreticisi olan AstroTurf markasından almaktadır. Bu araştırmada da Türkiye’de faaliyet gösteren 5 büyük siyasi partinin genel başkanlarına yönelik Twitter’da paylaşılmış olan mesajlar arasında astroturf faaliyetler olup olmadığı araştırılmıştır. Bu amaçla Twitter’da parti liderleri mention’lanarak paylaşılmış toplam 226,420 tweet incelenmiştir. Yapılan çalışma neticesinde incelenen tweetlerin %62’sinin astroturf faaliyetlerle ilişkili olabileceği sonucuna varılmıştır. Bu anlamda hem iktidar hem de muhalefet partilerinin astroturf faaliyetlerden etkilendiği araştırmaya yansımıştır.
Dijital Kamusal Alan Hakikat-Ötesi Gündem Belirleme Astroturf Bot Botnet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)