Bu araştırmanın amacı; bilgi toplumunun
bireylerini yetiştirme görevini üstlenecek olan öğretmen adaylarının, medya ve
televizyon okuryazarlık düzeylerini belirlemek ve bazı değişkenler açısından
medya ve televizyon okuryazarlık düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığının
ortaya koymaktır. Araştırma ilişkisel tarama modeli çerçevesinde yürütülmüştür.
Araştırmanın çalışma evrenini Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesinin
lisans ve pedagojik formasyon programlarında kayıtlı öğretmen adayları,
örneklemini ise 220’si lisans ve 452’si pedagojik formasyon öğrencisi olmak
üzere toplam 672 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak; farkındalık ve bağımlılık olmak üzere iki alt boyuttan
oluşan “Medya ve Televizyon Okuryazarlık
Düzeyleri” ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre,
öğretmen adaylarının medya ve televizyon farkındalık düzeyleri yüksek,
bağımlılık düzeyleri düşük ve genel olarak medya televizyon okuryazarlık
düzeyleri ise oldukça yüksektir. Ayrıca öğretmen adaylarının medya ve
televizyon okuryazarlık düzeyi, devam ettikleri programların türü,
cinsiyetleri, başarı algıları, üniversiteye giriş puan türü, yaşadıkları ve
kaldıkları (barındıkları) yer açısından farklılaşmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.