Our aim in our
study is to examine the factors that affect the bank preferences of the
consumers and the relational utility. Nevsehir province is examined for this
purpose. Gwinner et al.(1998) suggest that dimensions of relational benefit are
trust, social benefit and special interest (Molina et al., 2007). In the study,
the factors that are effective in the bank choice of consumers in Nevşehir
province are determined within the sample of the research. Questionnaire is
used as data collection tool. At the end of the study, factors with high impact
scores are identified. The results are compared using appropriate statistical
tests.
Çalışmada
amacımız, tüketicilerin banka tercihlerinde etkili olan faktörler ve ilişkisel
faydayı incelemektir. Bunun için Nevşehir ili örneği incelenmiştir. Gwinner vd.
(1998)’ nin önerdiği ilişkisel faydanın boyutları güven, sosyal fayda ve özel
ilgidir (Molina vd., 2007). Çalışmada, Nevşehir ilinde tüketicilerin banka
tercihinde etkili olan faktörler araştırmanın örneklemi çerçevesinde
belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda,
yüksek etki derecesine sahip olan faktörler tespit edilmiştir. Sonuçlar uygun
istatistiksel testler kullanılarak kıyaslanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.