Bu araştırmada sosyal bilgiler
öğretmenlerinin; etkileşimli tahta özelliklerinin sınıf içi etkinliklerde
kullanımı, etkileşimli tahta kullanımının öğretimde kalıcılığa etkisi ve akıllı
tahtanın öğrencilerin motivasyonuna etkisine ilişkin görüşleri çeşitli
değişkenlere (cinsiyet, yaş, çalışılan kurum türü, hizmet içi eğitim alma,
mezun olunan okul, etkileşimli tahta kullanmayı öğrenme, mesleki hizmet
süreleri, etkileşimli tahtayı kullanma süreleri, derslerde kullanma sıklıkları)
göre incelenmiştir. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında sınıflarında
etkileşimli tahta bulunan devlet ortaokullarında ve özel ortaokullarda görevli,
derslerinde akıllı tahta kullanan 100 sosyal bilgiler öğretmeni ile
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, Altınçelik’in (2009) yüksek lisans tezinde
bulunan “İlköğretim Düzeyinde Etkileşimli Tahta Kullanımına Yönelik Öğretmen
Görüşlerini Belirleme Anketi” kullanılmıştır. “İlköğretim Düzeyinde Etkileşimli
Tahta Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşlerini Belirleme Anketi” Cronbach's
Alpha güvenirlik katsayısı Alpha (α)=82,4 olarak bulunmuştur. Verilerin
çözümlenmesinde t-testi, tek yönlü varyans analizi ve aritmetik ortalama gibi
istatistiki teknikler kullanılmıştır. Analizlerde p>0,05 anlamlılık değeri
dikkate alınmıştır. Araştırma sonucunda, ölçek ve alt boyutlarında sosyal
bilgiler öğretmenlerinin görüşleri;
cinsiyet, çalışılan kurum, hizmet içi eğitim alma durumları, yaş,
mesleki hizmet süresi ve etkileşimli tahta kullanma süreleri değişkenlerine
göre incelendiğinde istatistiksel olarak anlamlı farklılığın oluşmadığı
görülmüştür. Ancak; öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanımının öğrencilerin
motivasyonuna etkisine ilişkin görüşleri alt boyutunda; mezun olunan okul ve
etkileşimli tahtayı derslerde kullanma sıklıkları değişkenine göre, sınıf içi
etkinliklerde kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri alt boyutunda; etkileşimli
tahtayı derslerde kullanma sıklıkları değişkenine göre ve etkileşimli tahta
kullanımının öğretimde kalıcılığa etkisine ilişkin öğretmen görüşleri alt
boyutunda; etkileşimli tahtayı derslerde kullanma sıklıkları değişkenine göre
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın oluştuğu görülmektedir.
In the present study, the viewpoints of
social sciences teachers about the effect of using interactive boards in
classroom activities on the permanency in learning and on the motivation of
students according to some variables (e.g., gender, age, type of institution
worked, having received in-service training, graduated school, learning how to
use interactive boards, vocational service durations, and the frequency of
using interactive boards in classes). The study was conducted in 2017-2018
Academic Year with 100 social sciences teachers who used interactive boards in
their classes in public and private secondary schools. In the study, “the
Questionnaire of Determining the Viewpoints of Teachers for Using Interactive
Boards at Elementary Education Level” in the master’s thesis of Altınçelik
(2009) was used. The Cronbach's Alpha reliability coefficient of “the
Questionnaire of Determining the Viewpoints of Teachers for Using Interactive
Boards at Elementary Education Level” was found to be (Alpha=82.4). The
statistical techniques like the t-test, One-Way Analysis of Variance and arithmetic
mean values were used in analyzing the study data. The p>0.05 significance
value was taken into consideration in the analyzes. As a result of the study,
it was determined that there were no statistically significant differences
between the opinions of social sciences teachers in the scale and its
sub-dimensions in terms of gender, institution worked, in-service training
status, age, duration of professional service, and duration of interactive
board use. However, a significant difference was determined in the
sub-dimension of the effect of using interactive board by teachers on the
motivation of students according to the school graduated and the frequency of
using the interactive board in classes variable. In the sub-dimension of using
interactive boards in class activities, there was a significant difference in
the frequency of using the interactive board in classes according to the
frequency of using the interactive board in classes variable. In the
sub-dimension that is related to the effect of interactive board use on
permanency in teaching, it is seen that there is a significant difference
according to the frequency of using interactive boards in lessons variable.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.