Bu çalışma, reel ve potansiyel
olarak banka müşterisi, finansal sistem katılımcısı veya aktörü olarak
değerlendirilebilecek üniversite öğrencilerinin katılım bankacılığı terim ve hizmetleri
konusundaki bilgi, farkındalık ve algı düzeylerinin anlaşılmasını amaçlamıştır.
Bu çalışmada ayrıca öğrencilerin çeşitli demografik özellikleri ile aldıkları
eğitimin ve bunun yanı sıra dini hassasiyetlerinin katılım bankacılığı ile
ilgili algı ve bilgi düzeylerine etkisi de incelenmiştir. Çalışma sonucunda
İslami Bankacılık ve uygulamalarının Çankırı Karatekin Üniversitesi öğrencileri
arasında bilgi ve farkındalık düzeylerinin oldukça düşük olduğu gözlenmiştir.
Katılım bankası tercihinde din faktörü etkili bir faktördür. Ayrıca İslami
bankacılığa yönelik olumlu algı ile tercih edilme düzeyi arasında pozitif bir
ilişki söz konusudur.
Katılım Bankacılığı Tercihi Katılım Bankacılığı Algısı İslami Finans
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.