Günümüzde birçok kent, ulaşım sisteminde
sağladığı çeşitli faydalardan dolayı kent içi raylı sistemleri, kalkınmayı
sağlayan sürdürülebilir nitelikte toplu ulaşım hizmet türü olarak
değerlendirmektedir. Kent içi raylı sistemlerin kentsel ulaşım sistemi içinde
yer alması, yerel yönetimlerin yatırım programları aracılığıyla
gerçekleşmektedir. Türkiye’de tüm ölçeklerde kent içi raylı sistemlerin
yatırımı için konvansiyonel olarak yolcu sayısı ölçütü etkili olarak
kullanılmaktadır. Sadece yolcu sayısına bağlı olarak yatırım değerlendirme
yaklaşımları, kent içi raylı sistemlerin yaygınlaşmamasına dolayısı ile ülke
kalkınmasının önüne geçmektedir. Bu çalışmada kalkınma süreci devam eden orta
ölçekli kentlere odaklanılarak kent içi raylı sistem yatırımlarının faydasına
dayalı yeni yatırım ölçütleri konjoint analizi ile belirlenmektedir. Orta
ölçekli kentlerin gelişim eğiliminde etkili olan temel unsurlardan biriside
ulaşım kavramıdır. Bir toplu taşıma hizmeti olarak kent içi raylı sistemler
sağladığı faydalar ile gelişmekte olan kentlerin ilgi odağında yer almaktadır. Kullanılan
konjoint analizi ile birlikte orta ölçekli kentlerde içi raylı sistem
yatırımlarının konvansiyonel yaklaşımın aksine hizmet yönüyle modern
gereklilikler açısından nasıl bir niteliğe sahip olması ifade edilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.