Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Research on Urban Rail System Investment Criteria: Erzincan Urban Rail System Example

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 333 - 354, 30.08.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.552605

Öz

Kaynakça

  • [1] Üzmez, U. (2012). Türkiye’de orta ölçekli kentsel alanlar sorununa çözüm arayışları: Zonguldak örneği. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 1-32.
  • [2] Tanış, M., & Öğüt, K. M. (2007). Orta ölçekli kentler için toplu taşıma seçeneklerinin teknik ve mali karşılaştırması. 5. Kentsel Altyapı Ulusal Sempozyumu, 2-3.
  • [3] Düzkaya, H., Akdemir, F., Hayri, Ulvi., Orman, A., & Sıvat, S. Türkiye’de orta büyüklükteki kentlerde raylı sistem uygulamaları: Erzincan cadde tramvayı örneği. El-Cezeri Journal of Science and Engineering, 5(2), 403-415.
  • [4] Cirit, F. (2014). Sürdürülebilir kentiçi ulaşım politikaları ve toplu taşıma sistemlerinin karşılaştırılması. Uzmanlık Tezi, T.C. Kalkınma Bakanlığı, 2-5.
  • [5] Özden, R. (2012). Karşılaştırmalı standart belirleme yöntemi ile ülkemizdeki hafif raylı sistemlerin karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyon.
  • [6] İnternet: Aktan, Esin. Kent İçi Ulaşımda Yeni Teknolojiler Kent Biçimine Olası Yansıması.2019-01-04. “Son Erişim Tarihi”: 01.04.2019
  • [7] İnternet: Candemir, I., Tanyel, S., Hızlı raylı sistemlerin yolcu taşıma kapasite hesaplamaları ve Türkiye’deki benzer sistemlerin birbirleriyle karşılaştırılması. Erişim Tarihi : 2018.11.11.
  • [8] Öğüt, K. S., & Evren, G. (2006). Türkiye’de kentsel raylı sistemlerin gerekliliği ve uygulamada dikkat edilecek konular. Uluslararası Demiryolu Sempozyumu, Türkiye, 1-10.
  • [9] Thompson, D. J., & Jones, C. J. C. (2000). A review of the modelling of wheel/rail noise generation. Journal of Sound and Vibration, 231(3), 519-536.
  • [10] KUTEM a (2017), Erzincan belediyesi ulaşım ana planı. Cilt 2, Gazi Üniversitesi Kent İçi Ulaşım Teknolojileri Erişebilirlik Uygulama ve Araştırma Merkezi (KUTEM), Ankara,137-186.
  • [11] KUTEM b (2017). Erzincan belediyesi raylı sistem fizibilite etüdü ve avan projeleri fizibilite raporu. Gazi Üniversitesi Kent İçi Ulaşım Teknolojileri Erişebilirlik Uygulama ve Araştırma Merkezi (KUTEM), Ankara, 1-70.
  • [12] 45.Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Demiryolları Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü. (2014). DLH ulaşım ve fizibilite etüdü teknik şartnamesi. Ankara, 1-35.
  • [13] Turanlı, M., Cengiz, D. T., Mert, I. (2013). Konjoint analizi ile gazete tercihlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Ekonometri ve İstatistik e-Dergisi, (19), 1-26.
  • [14] Yavuz, S., & Çemrek, F. (2013). Konjoint Analizi İle Sağlık Çalışanlarının Konut Tercihlerinin Belirlenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 379-396.
  • [15] Aktaş, S., Akkuş, Ö., Osmanoğlu, S. (2012). Çok düzeyli bağımlı değişken modellemesinde koşullu lojit ve konjoint analizlerinin performansları üzerine uygulamalı bir çalışma. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 11(21), 25-40.
  • [16] Aydın, N., ve Yalçın, E. (2016). Seçime dayalı konjoint analizi ve bir uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (50), 26-48.
  • [17] Gürbüz, H., & Kaygısız, Z. (2004). Konjoint analizi ve ulaşım sektör pazarı üzerine bir çalışma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), 139-148.
  • [18] Suh, Y. K., & Gartner, W. C. (2004). Preferences and trip expenditures—a conjoint analysis of visitors to Seoul, Korea. Tourism Management, 25(1), 127-137.
  • [19] Jianrong, L., Wei, D., & Zhang, B. (2011). Conjoint analysis based transit service quality research. Journal of transportation systems engineering and information technology, 11(4), 97-102.
  • [20] Segal, R. (1995). Forecasting the market for electric vehicles in California using conjoint analysis. The Energy Journal, 89-111.
  • [21] Muraleetharan, T., Adachi, T., Uchida, K. E., Hagiwara, T., & Kagaya, S. (2003). A study on evaluation of pedestrian level of service along sidewalks and at intersections using conjoint analysis. In Annual Meeting of Japanese Society of Civil Engineers (JSCE) Infrastructure Planning, Toyohashi, Japan.
  • [22] Wooliscroft, B., & Ganglmair-Wooliscroft, A. (2014). Improving conditions for potential New Zealand cyclists: An application of conjoint analysis. Transportation research part A: policy and practice, 69, 11-19.
  • [23] Jayaraman, K., Suan, J. C. S., & Lin, S. K. (2011). Robust models for the utilization of public bus transport services in Malaysia. African Journal of Business Management, 5(26), 10586-10600.
  • [24] Kofteci, S., Ergun, M., & Ay, H. S. (2010). Modeling freight transportation preferences: Conjoint analysis for Turkish Region. Scientific Research and Essays, 5(15), 2016-2021.
  • [25] Arslan, H. (2016). Konjoint analizi ile en uygun yatırım aracının belirlenmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(29), 305 – 317.
  • [26] Yiğit, A. M., & Çevik, O. (2011). Konjoint analizi ile ofis mobilyası tüketicilerinin tercihlerinin belirlenmesi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13(20), 105-110.
  • [27] Eriş Uçurum, Ü. (Mayıs 2018), İş seçimlerinde KOBİ’lerin tercih edilmelerini sağlayacak stratejilerin konjoint analizi ile belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul

Kent İçi Raylı Sistem Yatırım Ölçütlerinin Üzerine Bir Araştırma: Erzincan Kent İçi Raylı Sistem Örneği

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 333 - 354, 30.08.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.552605

Öz

Günümüzde birçok kent, ulaşım sisteminde
sağladığı çeşitli faydalardan dolayı kent içi raylı sistemleri, kalkınmayı
sağlayan sürdürülebilir nitelikte toplu ulaşım hizmet türü olarak
değerlendirmektedir. Kent içi raylı sistemlerin kentsel ulaşım sistemi içinde
yer alması, yerel yönetimlerin yatırım programları aracılığıyla
gerçekleşmektedir. Türkiye’de tüm ölçeklerde kent içi raylı sistemlerin
yatırımı için konvansiyonel olarak yolcu sayısı ölçütü etkili olarak
kullanılmaktadır. Sadece yolcu sayısına bağlı olarak yatırım değerlendirme
yaklaşımları, kent içi raylı sistemlerin yaygınlaşmamasına dolayısı ile ülke
kalkınmasının önüne geçmektedir. Bu çalışmada kalkınma süreci devam eden orta
ölçekli kentlere odaklanılarak kent içi raylı sistem yatırımlarının faydasına
dayalı yeni yatırım ölçütleri konjoint analizi ile belirlenmektedir. Orta
ölçekli kentlerin gelişim eğiliminde etkili olan temel unsurlardan biriside
ulaşım kavramıdır. Bir toplu taşıma hizmeti olarak kent içi raylı sistemler
sağladığı faydalar ile gelişmekte olan kentlerin ilgi odağında yer almaktadır. Kullanılan
konjoint analizi ile birlikte orta ölçekli kentlerde içi raylı sistem
yatırımlarının konvansiyonel yaklaşımın aksine hizmet yönüyle modern
gereklilikler açısından nasıl bir niteliğe sahip olması ifade edilmektedir. 

Kaynakça

  • [1] Üzmez, U. (2012). Türkiye’de orta ölçekli kentsel alanlar sorununa çözüm arayışları: Zonguldak örneği. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 1-32.
  • [2] Tanış, M., & Öğüt, K. M. (2007). Orta ölçekli kentler için toplu taşıma seçeneklerinin teknik ve mali karşılaştırması. 5. Kentsel Altyapı Ulusal Sempozyumu, 2-3.
  • [3] Düzkaya, H., Akdemir, F., Hayri, Ulvi., Orman, A., & Sıvat, S. Türkiye’de orta büyüklükteki kentlerde raylı sistem uygulamaları: Erzincan cadde tramvayı örneği. El-Cezeri Journal of Science and Engineering, 5(2), 403-415.
  • [4] Cirit, F. (2014). Sürdürülebilir kentiçi ulaşım politikaları ve toplu taşıma sistemlerinin karşılaştırılması. Uzmanlık Tezi, T.C. Kalkınma Bakanlığı, 2-5.
  • [5] Özden, R. (2012). Karşılaştırmalı standart belirleme yöntemi ile ülkemizdeki hafif raylı sistemlerin karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyon.
  • [6] İnternet: Aktan, Esin. Kent İçi Ulaşımda Yeni Teknolojiler Kent Biçimine Olası Yansıması.2019-01-04. “Son Erişim Tarihi”: 01.04.2019
  • [7] İnternet: Candemir, I., Tanyel, S., Hızlı raylı sistemlerin yolcu taşıma kapasite hesaplamaları ve Türkiye’deki benzer sistemlerin birbirleriyle karşılaştırılması. Erişim Tarihi : 2018.11.11.
  • [8] Öğüt, K. S., & Evren, G. (2006). Türkiye’de kentsel raylı sistemlerin gerekliliği ve uygulamada dikkat edilecek konular. Uluslararası Demiryolu Sempozyumu, Türkiye, 1-10.
  • [9] Thompson, D. J., & Jones, C. J. C. (2000). A review of the modelling of wheel/rail noise generation. Journal of Sound and Vibration, 231(3), 519-536.
  • [10] KUTEM a (2017), Erzincan belediyesi ulaşım ana planı. Cilt 2, Gazi Üniversitesi Kent İçi Ulaşım Teknolojileri Erişebilirlik Uygulama ve Araştırma Merkezi (KUTEM), Ankara,137-186.
  • [11] KUTEM b (2017). Erzincan belediyesi raylı sistem fizibilite etüdü ve avan projeleri fizibilite raporu. Gazi Üniversitesi Kent İçi Ulaşım Teknolojileri Erişebilirlik Uygulama ve Araştırma Merkezi (KUTEM), Ankara, 1-70.
  • [12] 45.Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Demiryolları Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü. (2014). DLH ulaşım ve fizibilite etüdü teknik şartnamesi. Ankara, 1-35.
  • [13] Turanlı, M., Cengiz, D. T., Mert, I. (2013). Konjoint analizi ile gazete tercihlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Ekonometri ve İstatistik e-Dergisi, (19), 1-26.
  • [14] Yavuz, S., & Çemrek, F. (2013). Konjoint Analizi İle Sağlık Çalışanlarının Konut Tercihlerinin Belirlenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 379-396.
  • [15] Aktaş, S., Akkuş, Ö., Osmanoğlu, S. (2012). Çok düzeyli bağımlı değişken modellemesinde koşullu lojit ve konjoint analizlerinin performansları üzerine uygulamalı bir çalışma. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 11(21), 25-40.
  • [16] Aydın, N., ve Yalçın, E. (2016). Seçime dayalı konjoint analizi ve bir uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (50), 26-48.
  • [17] Gürbüz, H., & Kaygısız, Z. (2004). Konjoint analizi ve ulaşım sektör pazarı üzerine bir çalışma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), 139-148.
  • [18] Suh, Y. K., & Gartner, W. C. (2004). Preferences and trip expenditures—a conjoint analysis of visitors to Seoul, Korea. Tourism Management, 25(1), 127-137.
  • [19] Jianrong, L., Wei, D., & Zhang, B. (2011). Conjoint analysis based transit service quality research. Journal of transportation systems engineering and information technology, 11(4), 97-102.
  • [20] Segal, R. (1995). Forecasting the market for electric vehicles in California using conjoint analysis. The Energy Journal, 89-111.
  • [21] Muraleetharan, T., Adachi, T., Uchida, K. E., Hagiwara, T., & Kagaya, S. (2003). A study on evaluation of pedestrian level of service along sidewalks and at intersections using conjoint analysis. In Annual Meeting of Japanese Society of Civil Engineers (JSCE) Infrastructure Planning, Toyohashi, Japan.
  • [22] Wooliscroft, B., & Ganglmair-Wooliscroft, A. (2014). Improving conditions for potential New Zealand cyclists: An application of conjoint analysis. Transportation research part A: policy and practice, 69, 11-19.
  • [23] Jayaraman, K., Suan, J. C. S., & Lin, S. K. (2011). Robust models for the utilization of public bus transport services in Malaysia. African Journal of Business Management, 5(26), 10586-10600.
  • [24] Kofteci, S., Ergun, M., & Ay, H. S. (2010). Modeling freight transportation preferences: Conjoint analysis for Turkish Region. Scientific Research and Essays, 5(15), 2016-2021.
  • [25] Arslan, H. (2016). Konjoint analizi ile en uygun yatırım aracının belirlenmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(29), 305 – 317.
  • [26] Yiğit, A. M., & Çevik, O. (2011). Konjoint analizi ile ofis mobilyası tüketicilerinin tercihlerinin belirlenmesi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13(20), 105-110.
  • [27] Eriş Uçurum, Ü. (Mayıs 2018), İş seçimlerinde KOBİ’lerin tercih edilmelerini sağlayacak stratejilerin konjoint analizi ile belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hayri Ulvi 0000-0003-2988-6215

Furkan Akdemir 0000-0003-0964-338X

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ulvi, H., & Akdemir, F. (2019). Kent İçi Raylı Sistem Yatırım Ölçütlerinin Üzerine Bir Araştırma: Erzincan Kent İçi Raylı Sistem Örneği. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 4(2), 333-354. https://doi.org/10.21733/ibad.552605
AMA Ulvi H, Akdemir F. Kent İçi Raylı Sistem Yatırım Ölçütlerinin Üzerine Bir Araştırma: Erzincan Kent İçi Raylı Sistem Örneği. IBAD. Ağustos 2019;4(2):333-354. doi:10.21733/ibad.552605
Chicago Ulvi, Hayri, ve Furkan Akdemir. “Kent İçi Raylı Sistem Yatırım Ölçütlerinin Üzerine Bir Araştırma: Erzincan Kent İçi Raylı Sistem Örneği”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4, sy. 2 (Ağustos 2019): 333-54. https://doi.org/10.21733/ibad.552605.
EndNote Ulvi H, Akdemir F (01 Ağustos 2019) Kent İçi Raylı Sistem Yatırım Ölçütlerinin Üzerine Bir Araştırma: Erzincan Kent İçi Raylı Sistem Örneği. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4 2 333–354.
IEEE H. Ulvi ve F. Akdemir, “Kent İçi Raylı Sistem Yatırım Ölçütlerinin Üzerine Bir Araştırma: Erzincan Kent İçi Raylı Sistem Örneği”, IBAD, c. 4, sy. 2, ss. 333–354, 2019, doi: 10.21733/ibad.552605.
ISNAD Ulvi, Hayri - Akdemir, Furkan. “Kent İçi Raylı Sistem Yatırım Ölçütlerinin Üzerine Bir Araştırma: Erzincan Kent İçi Raylı Sistem Örneği”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4/2 (Ağustos 2019), 333-354. https://doi.org/10.21733/ibad.552605.
JAMA Ulvi H, Akdemir F. Kent İçi Raylı Sistem Yatırım Ölçütlerinin Üzerine Bir Araştırma: Erzincan Kent İçi Raylı Sistem Örneği. IBAD. 2019;4:333–354.
MLA Ulvi, Hayri ve Furkan Akdemir. “Kent İçi Raylı Sistem Yatırım Ölçütlerinin Üzerine Bir Araştırma: Erzincan Kent İçi Raylı Sistem Örneği”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), c. 4, sy. 2, 2019, ss. 333-54, doi:10.21733/ibad.552605.
Vancouver Ulvi H, Akdemir F. Kent İçi Raylı Sistem Yatırım Ölçütlerinin Üzerine Bir Araştırma: Erzincan Kent İçi Raylı Sistem Örneği. IBAD. 2019;4(2):333-54.

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter