Bu çalışmanın amacı,
yaygın eğitim kurumlarında görev yapan kadrolu öğretmen ve usta öğreticilerin
öğretmen liderliğine ilişkin bakış açılarının ortaya konulmasıdır. Nitel
araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmaya amaçlı örnekleme
yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenen 6 kadrolu
öğretmen ve 6 usta öğretici katılmıştır. Araştırma nitel araştırma
desenlerinden olgu bilim desenindedir. Bu nedenle araştırmada da veri toplamak
amacı ile yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanarak görüşme tekniği
kullanılmıştır. Veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmada
elde edilen tüm veriler kodlanmış, araştırmanın amacına uygun olarak çeşitli
boyutlar ve bu boyutlara uygun temalar saptanmış, temalara ilişkin yüzde ve
frekanslar hesaplanmıştır. Verilerin analizinde ayrıca tema analizi yapılarak,
katılımcıların görüşlerine ayrıntılı olarak yer verilmiştir. Araştırma
sonucunda genel olarak tüm katılımcıların aldıkları öğretmen liderliği
kavramına dair farkındalıkları olduğu, daha önce az da bir bilgilerinin olduğu
ancak bu kavramı daha çok sınıf yönetimi ve bazı idari görevlerin paylaşılması
şeklinde değerlendirdikleri saptanmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.