Tedarik Zinciri Yönetimi Düzeyi ve İnovasyon Eğilim İlişkisi Üzerine Sinop İlinde Bir Araştırma
Yıl 2018,
, 79 - 88, 22.11.2018
Yusuf Emre Karakaş
,
İsmail Güçlü
Öz
İşletmelerin rekabet ortamında başarılı olması
için yönetim süreçlerin de tedarik zinciri yönetimi önemli bir yer tutmaktadır.
Üretim alanında faaliyet gösteren işletmelerde bu çalışma ile yönetim
stratejileri geliştirirken tedarik zinciri yönetimi alanında bilgi seviyeleri
ve bu alandaki inovatif yönelimlerinin bir biri ile olan ilişkisel
etkileşimlerinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma ile bazı işletmelerin
tedarik zinciri yönetimi konusunda yeterli bilgisi ve yaklaşımları olmadığı,
olanlarında ne derece inovatif yaklaşımlar sergilediği belirlenerek çözüm
önerileri sunulmuştur. İşletmelerin tedarik zinciri yönetimi konusundaki bilgi
yaklaşımları ve inovasyon yaklaşımları düzeylerinin belirlenip işletme
performansı algısı ilişkilerinin belirlenmesi üzerine çalışma yapılmıştır. Çalışmanın
uygulama kısmı Sinop ilindeki imalat sektöründeki işletmeler üzerine
yapılmıştır. İşletmelerin tedarik zinciri yönetim
süreçlerindeki farkındalık analiz düzeyleri ve bu süreçler üzerine inovatif
yaklaşımları arasındaki olumlu ve olumsuz etkileri ortaya konulmuştur.
Kaynakça
- Referans1 Baregheh, A., Rowley, J., Sambrook, S., &Davies, D. (2012), “Innovation in Food Sector SMES”, Journal of Small Business and Enterprise Development, 19(2), pp. 300-321.
- Referans2 Chandra, Charu; KUMAR, Sameer. (2000), “Supply Chain Management in Theory and : A Passing Fad or aFundamental Change?”, Industrial Management & Data Systems, Wembley, volume:100, number: 3, pp.107.
- Referans3 Chen, I.J. ve Paulraj, A. (2004), “Towards a Theory of Supply Chain Management: The Constructs and Measurements”. Journal of Operations Management, 22(2), pp. 119-150.
- Referans4 Cooper, M.C. & Ellram, L. M. (1993), “Characteristics of Supply Chain Management and the Implications for Purchasing and Logistics Strategy”, The International Journal of Logistics Management, 4 (2): pp.13-24.
- Referans5 Croom S., Romano P. & Giannakis M. (2000), ”Supply Chain Management: an Analytical Framework for Critical Literature Review”, European Journal of Purchasing & Supply Management, 6 (1): pp: 67-83.
- Referans6 Çiçek, B. & Karakaş, Y.E. (2017), “İşletme Kuluçkaları Döneminde İnovasyon Hedefi Ve Performansı İlişkisi: İşgem Örneği”, International Journal of Academic Value Studies (javstudies), 3, ss.133-145.
- Referans7 Demir, M. & Demir, Ş.Ş. (2015), “Otel İşletmelerinde Yenilik Yönetimi İlkeler ve Örnekler”, (1.baskı), Detay Yayıncılık, Ankara.
- Referans8 Dinler Sakaryalı, A.M., (2016),”İnovasyon”, Ekin Yayınevi, Bursa.
- Referans9 Elçi, Ş. (2006), “İnovasyon Kalkınma ve Rekabetin Anahtarı”, http://www.inomer.org/media/458b7ada-481b-4765-afad-aefea2fbcb90/1888141397/Downloads/Inovasyon-SirinElci.pdf, (Erişim Tarihi: 20.01.2018).
- Referans10 Fox, Mark. (1997), “Supply Chain Management System. Department of Industrial Engineering”, University of Toronto.
- Referans11 Goldsmith, R.E. & Foxall, G.R. (2003), “The Measurement of Innovativeness”, The International Handbook on Innovation, http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.701.3630&rep=rep1&type=pdf (Erişim Tarihi: 01.02.2018).
- Referans12 Gürkan, G.Ç., (2013), “İnovasyon ve Fikir Kaynağı Olarak Yönlendirilen Kullanıcılar”, Paradigma Akademi Yayınları, Edirne.
- Referans13 Güzel, D., Yazıcılar, F.G.,(2016), “Tedarik Zinciri İnovasyonunun Performansa Etkisi: Bir Uygulama”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 9 Sayı: 47, www.sosyalarastirmalar.com, (10.12.2017)
- Referans14 Klimentova, S. (2014)” “Innovation in the Public Sector: Is It Measurable?”, In Performance Measurement and Management Control: BehavioralImplicationsand Human Actions Studies in Managerial and Financial Accounting, 28, pp. 289-315.
- Referans15 Löfsten, H. (2014), “Product Innovation Processes and The Trade-off Between Product Innovation Performance and Business Performance”, European Journal of Innovation Management, 17 (1), pp. 61-84.
- Referans16 Medrano N., & Pascual, C.O. (2016), “The Effects of The Crisis On Marketing Innovation: An Application for Spain, Journal of Business & Industrial Marketing, 31(3), pp. 404-417.
- Referans17 Oslo Kılavuzu. (2005), “Yenilik Verilerimin Toplanması ve Yorumlanması İçin İlkeler”, (3. baskı), OECD ve Eurostat Yayınları.
- Referans18 Ross, Diana. (2000). “Competing Through Supply Chain Management; Creating Market – Winning Strategies Through Supply Chain Partnerships”, Kluwer Academic Publishers: Norwell, Massacuchusetts.
- Referans19 Shapiro, S.M., (2002), “24/7 Innovation”, McGraw Hill, Newyork.
- Referans20 Smedly, J. (2016), “Innovation and Information”, In Innovation in Libraries and Information Services Advances in Library Administration and Organization, 35, pp. 227-241.
- Referans21 Timur, M. N. (2013), “Tedarik Zinciri Yönetimi”, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
- Referans22 Yazgan, H.İ., Yıldız, S. (2017), “Tedarik Zinciri Stratejileri: Yönetici Yaklaşımlarının İncelenmesi”, Social Sciences Studies Journal, Vol:3, Issue:11, sssjournal.com, (02.12.2017)
- Referans23 Yılmaz, H. (2015), “Stratejik İnovasyon Yönetimi”, (1. baskı), Beta Yayınları, İstanbul.