Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM SORUNLARI VE ÇÖZÜMLEME BECERİSİYLE TURİZMDE ALTERNATİF PAZAR OLUŞUMU

Yıl 2021, , 102 - 113, 31.12.2021
https://doi.org/10.25203/idd.1036807

Öz

Ülke ekonomilerinde önemli bir gelir kaynağı olan turizm sektörü çevresel faktörlere oldukça duyarlı pazarlardır. Bu duyarlılık önemsenmemesi halinde ciddi pazar kayıplarına sebebiyet vermektedir. Pazar oluşumun zorluğu göz önüne alındığında mevcut pazarın kaybına izin verilmemesi gerekilmektedir. Turizmde yaşanılan öncül sorun farklı kültürlerin karşılaşmasıdır. Çeşitli amaçlar ile seyahat eden bir turist içine girdiği faklı kültürden bir toplum içinde zorluklar yaşayabilmekte hatta yaşadığı ya da yaşayabileceği sorun sebebiyle seyahatinden vazgeçebilmektedir. Kültürlerarası iletişimin sebep olacağı sorunlar ve ülkelerin bu sorunları çözümleme becerileri turistlerin olumsuz olan ya da olabilecek algılarını yenerek turizm pazarlarını devam ettirebilecek hatta yeni pazarlar oluşturmalarını sağlayacaktır. Bu amaçla bu çalışmada kültürlerarası farklılıklardan kaynaklı yaşanabilecek sorunlar, bu sorunlar karşısındaki tutumlar değerlendirilmiştir. Bu doğrultu da sorunlar karşısında geliştirilecek çözüm yolları ile turistlerin tutum ve davranışlar kültürel iletişim sorunlarını çözme anlamında kontrol altına alınabilecektir. Kontrol edilebilen pazar davranışları ile gerek mevcut pazarı koruma gerekse yeni pazar oluşturmaya ciddi destek sağlayacaktır

Kaynakça

  • Aydın, Oğuz, (2012), “Türkiye’de Alternatif Bir Turizm; Sağlık Turizmi”, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomi̇ Araştırmalar Dergi̇si 14 (23): 91-96, ISSN: 1309-9132
  • Arasaratnam, Lily A. DoerfelMarya L., (2005),“InterculturalCommunicationCompetence: IdentifyingKey Components fromMulticulturalPerspectives”, International Journal of InterculturalRelations, 29,137-163.
  • Chaisrakeo, Sunanta, Speece, Mark, (2004), Culture, InterculturalCommunicationCompetenceandSalesNegotiation: a QualitativeResearchApproach. Journal of Business &Industrial Marketing, 19 (4), 267-282.
  • Çımat, Ali, Bahar, Ozan, (2003), “Turizm Sektörünün Türkiye Ekonomisi İçindeki Yeri Ve Önemi Üzerine Bir Değerlendirme”, Akdeniz İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6, 1-18
  • Dong, Qingwen, Day, Kenneth D., CollaçoChristine M., (2008), “OvercomingEthnocentrism Through DevelopingInterculturalCommunicationSensitivityandMulticulturalism”, Human Communication, 11(1), 27-38.
  • Durğun, Serpil, (2006), “Örgüt Kültürü Ve Örgütsel İletişim”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi,Cilt:II1, Sayı:II, 112-132, Aralık 2006
  • Eğinli Temel, Ayşen, (2011), “Kültürlerarası Yeterliliğin Kazanılmasında Kültürel Farklılık Eğitimlerinin Önemi”, Öneri Dergisi,.C.9, S.35, 215-227.
  • Erdoğan, İrfan, (2002), “İletişimi Anlamak”, Ankara, Erk Yayınevi, 2002.
  • Hofstede, Geert H.. (2005) Cultures and organizations: software of the mind. ISBN 0-07-143959-5
  • Katrarı, Asker, ( 2001), “Farklılıklarla Yaşamak”, Ankara, Ürün Yayınevi, 2001.
  • Kartarı, Asker, (2006), “Farklılıklarla Yaşamak, Kültürlerarası İletişim”,Ankara: Ürün Yayınevi.
  • Oksaar, Els, (2008), “Kültürlerarası İletişim Bağlamında Kültür Kuramı”, Çeviren: Ayhan Selçuk, Çizgi Kitabevi, Konya, 2008.
  • Saran, Mine, (2005), “Çok Kültürlü Ortamlarda Halkla İlişkiler, Kurumsal İletişim Ve Yönetim, Kültürlerarası Yönetim Ve Liderlik”, İstanbul, İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Sarı, Engin, (2004), “Kültürlerarası İletişim: Temeller, Gelişmeler, Yaklaşımlar”, Folklor Ve Edebiyat Dergisi, Cilt: X, Sayı: 39, 2004/3.
  • Sezgin, Mete, Ünüvar, Şafak, (2010), “Kültürler Arası İletişimde Turizmin Önemi, Alternatif Turizm Ve Pazar Olgusu”, Journal Of AzerbaijaniStudies, Http://Jhss- Khazar.Org/Wp-Content/Uploads/2010/06/Kulturler-Arası-Iletısımde-Turızmın-Onemı.Pdf, Erişim : 19.09.2017.
  • Spinks, Nelda, Wells, Barron, (1997), “InterculturalCommunication: A Key Element İn Global Strategies. Career Development International”, 2 (6), 1997, 287-292.
  • Susar, A.Filiz, (2005), “Çok Kültürlü Ortamlarda Karşılaşılan İletişim Ve Kültür Engelleri, Çok Kültürlü Ortamlarda Halkla İlişkiler, Kurumsal İletişim Ve Yönetim”, İstanbul, İstanbul Ticaret Üniversitesi Yayınları.
  • Tolungüç, Ahmet, (1999), “Turizm Olgusu Ve Türk Turizmi”, Ankara, A.Ü. İlef Reklam Atölyesi.
  • Ügeöz, Perihan, (2003), “Kültürlerarası İletişim”, İstanbul, Üstün Eserler Neşriyatevi.
  • Yıldırım, Yılmaz, (2012), “İletişimsel Eylem Kuramı Işığında Siyasal İletişim Ve Ak Parti Örneği”, Akademik İncelemeler Dergisi (Journal Of AcademicInquiries) Cilt:7, Sayı:1.

ALTERNATIVE MARKET FORMATION IN TOURISM WITH PROBLEMS OF INTERCULTURAL COMMUNICATION AND ANALYSIS SKILLS

Yıl 2021, , 102 - 113, 31.12.2021
https://doi.org/10.25203/idd.1036807

Öz

The tourism sector, which is an important source of income in the country's economies, is quite sensitive to environmental factors. If this sensitivity is ignored, it causes serious market losses. Given the difficulty of market formation, the loss of the existing market should not be allowed. The preoccupation problem experienced in tourism is the encounter of different cultures. He may experience difficulties in a community of different cultures he has entered into as a tourist traveling for various purposes, and may even give up on his travel due to the problem he may have or may have experienced. The problems caused by intercultural communication and the ability of countries to solve these problems will overcome the perceptions that tourists might be in the wrong place, and will enable them to continue tourism markets or even create new markets. For this purpose, in this study, the problems that may arise from the intercultural differences and the attitudes towards these problems have been evaluated. In this respect, the solutions to be developed in the face of problems and the attitudes and behaviors of the tourists can be controlled in the sense of solving the problems of cultural communication. With the market behavior that can be controlled, current market protection will provide serious support to create new market.

Kaynakça

  • Aydın, Oğuz, (2012), “Türkiye’de Alternatif Bir Turizm; Sağlık Turizmi”, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomi̇ Araştırmalar Dergi̇si 14 (23): 91-96, ISSN: 1309-9132
  • Arasaratnam, Lily A. DoerfelMarya L., (2005),“InterculturalCommunicationCompetence: IdentifyingKey Components fromMulticulturalPerspectives”, International Journal of InterculturalRelations, 29,137-163.
  • Chaisrakeo, Sunanta, Speece, Mark, (2004), Culture, InterculturalCommunicationCompetenceandSalesNegotiation: a QualitativeResearchApproach. Journal of Business &Industrial Marketing, 19 (4), 267-282.
  • Çımat, Ali, Bahar, Ozan, (2003), “Turizm Sektörünün Türkiye Ekonomisi İçindeki Yeri Ve Önemi Üzerine Bir Değerlendirme”, Akdeniz İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6, 1-18
  • Dong, Qingwen, Day, Kenneth D., CollaçoChristine M., (2008), “OvercomingEthnocentrism Through DevelopingInterculturalCommunicationSensitivityandMulticulturalism”, Human Communication, 11(1), 27-38.
  • Durğun, Serpil, (2006), “Örgüt Kültürü Ve Örgütsel İletişim”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi,Cilt:II1, Sayı:II, 112-132, Aralık 2006
  • Eğinli Temel, Ayşen, (2011), “Kültürlerarası Yeterliliğin Kazanılmasında Kültürel Farklılık Eğitimlerinin Önemi”, Öneri Dergisi,.C.9, S.35, 215-227.
  • Erdoğan, İrfan, (2002), “İletişimi Anlamak”, Ankara, Erk Yayınevi, 2002.
  • Hofstede, Geert H.. (2005) Cultures and organizations: software of the mind. ISBN 0-07-143959-5
  • Katrarı, Asker, ( 2001), “Farklılıklarla Yaşamak”, Ankara, Ürün Yayınevi, 2001.
  • Kartarı, Asker, (2006), “Farklılıklarla Yaşamak, Kültürlerarası İletişim”,Ankara: Ürün Yayınevi.
  • Oksaar, Els, (2008), “Kültürlerarası İletişim Bağlamında Kültür Kuramı”, Çeviren: Ayhan Selçuk, Çizgi Kitabevi, Konya, 2008.
  • Saran, Mine, (2005), “Çok Kültürlü Ortamlarda Halkla İlişkiler, Kurumsal İletişim Ve Yönetim, Kültürlerarası Yönetim Ve Liderlik”, İstanbul, İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Sarı, Engin, (2004), “Kültürlerarası İletişim: Temeller, Gelişmeler, Yaklaşımlar”, Folklor Ve Edebiyat Dergisi, Cilt: X, Sayı: 39, 2004/3.
  • Sezgin, Mete, Ünüvar, Şafak, (2010), “Kültürler Arası İletişimde Turizmin Önemi, Alternatif Turizm Ve Pazar Olgusu”, Journal Of AzerbaijaniStudies, Http://Jhss- Khazar.Org/Wp-Content/Uploads/2010/06/Kulturler-Arası-Iletısımde-Turızmın-Onemı.Pdf, Erişim : 19.09.2017.
  • Spinks, Nelda, Wells, Barron, (1997), “InterculturalCommunication: A Key Element İn Global Strategies. Career Development International”, 2 (6), 1997, 287-292.
  • Susar, A.Filiz, (2005), “Çok Kültürlü Ortamlarda Karşılaşılan İletişim Ve Kültür Engelleri, Çok Kültürlü Ortamlarda Halkla İlişkiler, Kurumsal İletişim Ve Yönetim”, İstanbul, İstanbul Ticaret Üniversitesi Yayınları.
  • Tolungüç, Ahmet, (1999), “Turizm Olgusu Ve Türk Turizmi”, Ankara, A.Ü. İlef Reklam Atölyesi.
  • Ügeöz, Perihan, (2003), “Kültürlerarası İletişim”, İstanbul, Üstün Eserler Neşriyatevi.
  • Yıldırım, Yılmaz, (2012), “İletişimsel Eylem Kuramı Işığında Siyasal İletişim Ve Ak Parti Örneği”, Akademik İncelemeler Dergisi (Journal Of AcademicInquiries) Cilt:7, Sayı:1.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Semiz Çelik 0000-0001-8397-6671

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Kabul Tarihi 20 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Semiz Çelik, D. (2021). KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM SORUNLARI VE ÇÖZÜMLEME BECERİSİYLE TURİZMDE ALTERNATİF PAZAR OLUŞUMU. İş’te Davranış Dergisi, 6(2), 102-113. https://doi.org/10.25203/idd.1036807

JB@W is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.