Amaç: Bu çalışma, çalışanların işletmenin gerçekleştirmekte
olduğu kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerine yönelik algısı ile iş
tatminleri arasındaki ilişkiyi ölçmeyi amaçlamaktadır.
Tasarım/Yöntem: Veri
toplama aşamasında, kimya (boya) sektöründe üretim ve pazarlama faaliyetlerini
sürdürmekte olan bir boya firmasının beyaz yaka çalışanlarına anket uygulaması
yapılmıştır. Çalışanların kurumsal sosyal sorumluluk algılarını ölçmek amacıyla
Duygu Türker’in 2008 yılında geliştirmiş olduğu 18 soruluk “Kurumsal Sosyal
Sorumluluk Algısı” ölçeği kullanılmıştır. Çalışanların iş tatminini ölçmek
amacıyla ise “Minnesota İş Tatmini” ölçeğinin 20 soruluk kısa formu
kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde “SPSS 20.00” paket programı
kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, programda yer alan Frekans Dağılım
Analizi, Güvenilirlik Analizi, Korelasyon Analizi ve Regresyon Analizi testleri
kullanılmıştır.
Sonuçlar: Araştırma sonucunda, çalışanların
kurumsal sosyal sorumluluk algısı ile iş tatminleri arasında pozitif yönde,
orta dereceli bir ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca işletmenin
çalışanlarına yönelik uyguladığı sosyal sorumluluk faaliyetlerinin çalışanların
iş tatminlerine etkisi olduğu görülmüştür.
Özgün Değer: Çalışma, kurumsal
sosyal sorumluluk algısının paydaşlar içerisinde çalışanlar cephesinden ele
alınması ve iş tatmini kavramıyla ilişkilendirilmesi yönünden konuyla ilgili yapılmış
az sayıda akademik çalışmaya içerik yönünden katkı sağlamaktadır.
Konular | İşletme |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
JB@W is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.