Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KURUMSAL İÇ İLETİŞİM PERSPEKTİFİNDE AHLAKÎ VE KURUMSAL SORUNLARIN YÖNETİMİ

Yıl 2018, , 57 - 75, 31.05.2018
https://doi.org/10.25203/idd.377576

Öz

 Kurumsal
sorun yönetimi, kurum yöneticilerinin, fark oluşturmak ve değer yaratmak adına
stratejik bir biçimde yönetmesi gereken bir sahadır. Bu bakımdan, profesyonel
yöneticiler, çalışma barışını tesis etmek ve sorunları çözmek adına temsilsel
bir yapı oluşturmak durumundadır. Kurum içi iletişimde bütünleşme sağlanması ve
çalışanların kendilerini daha doğru ifade edebilmeleri için sorun yönetimi
uygulamaları kullanılmaktadır. Çalışanlar iletişimsel açıdan sağlıklı ve
sorunların etkin bir biçimde yönetildiği kurumlarda daha yüksek verim elde
edebilmekte ve işlerine sevgi ile bağlanmaktadırlar.
Sorun yönetimi insan kaynakları kadar halkla
ilişkilerin konusu kapsamına da girmektedir; çünkü çalışanlar ve kurumlar
arasında daha esnek ve olumlu ilişkiler oluşturmak isteyen kurumlar bir
kurumsal sorun yönetimi sistemi kurmakta ve bu kapsamda çeşitli halkla
ilişkiler uygulamalarını stratejik bir biçimde yönetmektedirler.

Kaynakça

  • Abiddin Z. Norhasni “Mentoring and Coaching: The Roles and Practices”, University of Putra Malaysia, 2007, pp. 2-7.
  • Acas, “Employee Communications &Consultation, Acas Publications, London, 2013.
  • Acas, “Health, Work and Wellbeing Booklet”, U.K.,March ,2012, pp. 6-10
  • Anonim,” İlk Dinler, Büyük Dinler ve Mezhepler Ansiklobedisi “, Akşam Matbaası, 1964, İstanbul. pp. 9-10.
  • Anık, Cengiz, “Siyasal İkna”, Vadi Yayınları, İstanbul, 2000.
  • Argenti, P.A, “Reputation and The Corporate Brand, Tuck School of Business Dartmouth, Working Paper No 03-13, 2003, pp. 5-6.
  • Armand & Mattelard, “İletişim Kuramları Tarihi”, İletişim Yayıncılık, İstanbul, 2013.
  • Aula P & Siira K,”Organizational Communication and Conflict Management Systems”, Nordicom Review, 31/1, 2010, pp. 125-141.
  • Bacon, Francis, “Denemeler” , Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2006.
  • Baudrillard Jean, “Simülakrlar ve Simülasyon”, Doğu Batı Yayınları, İstanbul, 2014.
  • Bauman, Zygmunt, “Küreselleşme-Toplumsal Sonuçları, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2014.
  • Black E, “The Market Valuation of Firm Reputation,” Carnes T, University of Arkansas, Fayetteville, 1999, pp. 3-5.
  • Blatner, A, “Psikodramanın Temelleri”, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2001.
  • Botan, C, “Ethics in Strategic Communication Campaigns: The Case for a New Approach to Public Relations”, Journal of Business Communication, 1997, 34 (2), pp. 188-202.
  • Burke, Peter, “BilgininToplumsal Tarihi”, Yurt Yayınları, İstanbul, 2000.
  • Caird, Edward, “Comte’un Din ve Toplum Felsefesi”, Yeryüzü Yayınları, İstanbul, 2003.
  • Engström Per, “Worker Absenteeism in Search Equilibrium, Institute for the Holmlund Bertil”: Study of Labor,DP,2005.
  • Freud, Sigmund, “Metapsikoloji”, Yason Yayınları, Ankara, 2016.

Institutional Issues Management in a Public Relations Manner

Yıl 2018, , 57 - 75, 31.05.2018
https://doi.org/10.25203/idd.377576

Öz

Objectives: This study was conducted to determine usage of public
& internal relations methods, labour ethics applications and interventions
of public relations which applied to 4 different it companies as retrospective.

Methods: In this study,
thirty cases that could be reached to their records between these dates were
evaluated; drama techniques and case play were used for investigations. Data
was evaluated by using literature and application evaluations of the mutual
conversations.

Results: It has been detected that mostly employees and
representatives are positive on issues management also global companies and the
companies which have HR departments have standard and much more detailed
applications. First of all companies exert legal concerns. If the perspective
will change sure much more balanced work atmospheres will emerge, hence
productivity will raise.







Originality: We need public relations &
issues management proffessionals everyday. As worklife is getting complicated
everyday and employees and employers face to internal problems are the main
reasons for structuring an issues management model. 

Kaynakça

  • Abiddin Z. Norhasni “Mentoring and Coaching: The Roles and Practices”, University of Putra Malaysia, 2007, pp. 2-7.
  • Acas, “Employee Communications &Consultation, Acas Publications, London, 2013.
  • Acas, “Health, Work and Wellbeing Booklet”, U.K.,March ,2012, pp. 6-10
  • Anonim,” İlk Dinler, Büyük Dinler ve Mezhepler Ansiklobedisi “, Akşam Matbaası, 1964, İstanbul. pp. 9-10.
  • Anık, Cengiz, “Siyasal İkna”, Vadi Yayınları, İstanbul, 2000.
  • Argenti, P.A, “Reputation and The Corporate Brand, Tuck School of Business Dartmouth, Working Paper No 03-13, 2003, pp. 5-6.
  • Armand & Mattelard, “İletişim Kuramları Tarihi”, İletişim Yayıncılık, İstanbul, 2013.
  • Aula P & Siira K,”Organizational Communication and Conflict Management Systems”, Nordicom Review, 31/1, 2010, pp. 125-141.
  • Bacon, Francis, “Denemeler” , Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2006.
  • Baudrillard Jean, “Simülakrlar ve Simülasyon”, Doğu Batı Yayınları, İstanbul, 2014.
  • Bauman, Zygmunt, “Küreselleşme-Toplumsal Sonuçları, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2014.
  • Black E, “The Market Valuation of Firm Reputation,” Carnes T, University of Arkansas, Fayetteville, 1999, pp. 3-5.
  • Blatner, A, “Psikodramanın Temelleri”, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2001.
  • Botan, C, “Ethics in Strategic Communication Campaigns: The Case for a New Approach to Public Relations”, Journal of Business Communication, 1997, 34 (2), pp. 188-202.
  • Burke, Peter, “BilgininToplumsal Tarihi”, Yurt Yayınları, İstanbul, 2000.
  • Caird, Edward, “Comte’un Din ve Toplum Felsefesi”, Yeryüzü Yayınları, İstanbul, 2003.
  • Engström Per, “Worker Absenteeism in Search Equilibrium, Institute for the Holmlund Bertil”: Study of Labor,DP,2005.
  • Freud, Sigmund, “Metapsikoloji”, Yason Yayınları, Ankara, 2016.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çiçek Doğan

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2018
Kabul Tarihi 15 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Doğan, Ç. (2018). KURUMSAL İÇ İLETİŞİM PERSPEKTİFİNDE AHLAKÎ VE KURUMSAL SORUNLARIN YÖNETİMİ. İş’te Davranış Dergisi, 3(1), 57-75. https://doi.org/10.25203/idd.377576

JB@W is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.