Kurumsal
sorun yönetimi, kurum yöneticilerinin, fark oluşturmak ve değer yaratmak adına
stratejik bir biçimde yönetmesi gereken bir sahadır. Bu bakımdan, profesyonel
yöneticiler, çalışma barışını tesis etmek ve sorunları çözmek adına temsilsel
bir yapı oluşturmak durumundadır. Kurum içi iletişimde bütünleşme sağlanması ve
çalışanların kendilerini daha doğru ifade edebilmeleri için sorun yönetimi
uygulamaları kullanılmaktadır. Çalışanlar iletişimsel açıdan sağlıklı ve
sorunların etkin bir biçimde yönetildiği kurumlarda daha yüksek verim elde
edebilmekte ve işlerine sevgi ile bağlanmaktadırlar. Sorun yönetimi insan kaynakları kadar halkla
ilişkilerin konusu kapsamına da girmektedir; çünkü çalışanlar ve kurumlar
arasında daha esnek ve olumlu ilişkiler oluşturmak isteyen kurumlar bir
kurumsal sorun yönetimi sistemi kurmakta ve bu kapsamda çeşitli halkla
ilişkiler uygulamalarını stratejik bir biçimde yönetmektedirler.
Sorun Yönetimi StratejikYönetimi Stratejikİletişim Çalışanİletişimi Kurumiçiİletişim
Objectives: This study was conducted to determine usage of public
& internal relations methods, labour ethics applications and interventions
of public relations which applied to 4 different it companies as retrospective.
Methods: In this study,
thirty cases that could be reached to their records between these dates were
evaluated; drama techniques and case play were used for investigations. Data
was evaluated by using literature and application evaluations of the mutual
conversations.
Results: It has been detected that mostly employees and
representatives are positive on issues management also global companies and the
companies which have HR departments have standard and much more detailed
applications. First of all companies exert legal concerns. If the perspective
will change sure much more balanced work atmospheres will emerge, hence
productivity will raise.
Originality: We need public relations &
issues management proffessionals everyday. As worklife is getting complicated
everyday and employees and employers face to internal problems are the main
reasons for structuring an issues management model.
Issues Management Employee Communications Internal Communications Strategic Communications
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 15 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
JB@W is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.