This paper deals film production centered in
Belgrade, which transformed into Serbian national cinema along with long,
painful and violent disintegration process, Yugoslavia experienced during
1990’s. It also inquires how does this Belgrade centered cinema relate to
disintegration of Yugoslavia, totalitarian and militarist
Milošević regime and breakdown in Belgrade and
rest of the country caused by war and clashes.
Belgrade is both capital city of a nation state
and a sophisticated metropolis beyond national culture. The study particularly
focuses on films with a Belgrade centered point of view, dealing themes such as
militarism, totalitarianism, culture of violence, economic crisis, moral
decadence, urban-rural rupture, politic opposition, post- Milošević era,
settling and apology.
Bu çalışma Yugoslavya’nın
1990’lar boyunca yaşadığı uzun, sancılı ve şiddetli dağılma sürecine paralel
olarak Belgrad merkezli film yapımının, Sırp ulusal sinemasına dönüşürken
Yugoslavya’nın dağılışına, totaliter ve militarist Milošević rejimine, savaş ve
çatışmaların kentte ve ülkede neden olduğu çöküntüye nasıl tepki verdiğini ele
alır.
Belgrad hem bir ulus
devletin başkenti hem de ulusal kültürün ötesinde sofistike bir
metropoldür. Çalışma özellikle Belgrad
merkezli bir bakış açısıyla militarizm, totalitarizm, şiddet kültürü, ekonomik
kriz, ahlaki dekadans, kentli-köylü yarılması,
politik muhalefet, Milošević sonrası dönem, yüzleşme ve apoloji gibi
temaları kullanan filmlere odaklanır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 10 |