Radikalleşme ile mücadelede farklı kurum ve aktörlerin katılımı, uzun soluklu bir mücadele stratejisinin başarıya ulaşması açısından önemlidir. Halk Sağlığı Modeli ile kademelendirilebilecek olan radikalleşme ile mücadele seçeneklerinde yerel yönetimler, icracı ve yardımcı unsurlar olarak görev yapabilmektedir. Buna göre birincil ve ikincil önlemede etkili olarak faydalanabilecek olan yerel yönetimler, geliştirecekleri sosyal projeler ile toplum arasında ötekileştirme, damgalama gibi radikalleşmeyi tetikleyen olumsuzlukları azaltabilecek ve sosyal uyumu arttırabilecek kapasiteye sahiptir. Çalışmanın temel iddiası, radikalleşme ile mücadelenin birincil önleme seviyesinde yerel yönetimlerin icracı, uygulayıcı olarak etkili olabileceği ve ikincil önleme seviyesinde tamamlayıcı, yardımcı unsur olarak görev alabileceğidir. Çalışmada bu iddiayı test etmek maksadıyla İngiltere örneği Londra ölçeğinde incelenecektir. İngiltere’nin radikalleşme ile mücadele yöntemleri, yayımlanan strateji belgelerinin analiz edilmesiyle ele alınacak ve Londra örneği, uygulanmakta olan Şiddet İçeren Aşırıcılığa Karşı Koyma Programına yönelik raporların eleştirel söylem analizi yöntemiyle incelenmesi ile açıklanmaya çalışılacaktır. Ayrıca Londra genelinde Kanal programı ile ilgili sayısal verilerin yorumlanması ile yerel yönetimlerin rolü ele alınacaktır.
Radikalleşme Yerel Yönetimler Londra Halk Sağlığı Modeli Önleme
The participation of different institutions and actors in countering radicalization is important for the success of a long-term challenging strategy. Local governments can serve as executive and auxiliary elements in countering radicalization options, which can be graded with the Public Health Model. Accordingly, local governments, which can effectively benefit from primary and secondary prevention, can reduce negativities that trigger radicalization such as marginalization and stigmatization among the society and increase social harmony with the social projects they will develop. The main claim of the study is that local governments can be effective as practitioners at the primary prevention level of countering radicalization and can serve as complementary and auxiliary elements at the secondary prevention level. To test this claim, the study will examine the UK example on a London scale. England's methods of countering radicalization will be discussed by analyzing published strategy documents, and the London example will be explained by examining the reports regarding the ongoing Countering Violent Extremism Program using critical discourse analysis. Also, the role of local governments will be discussed by interpreting the numerical data related to the Channel program across London.
Radicalization local governments London public health model prevention
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 16 Sayı: 44 |