Osmanlı İmparatorluğu’nda Tanzimat dönemi ile birlikte “eğitim olgusu”, bilim dalı olarak görülmüştür. Bu anlayış gereğince eğitim bilimi ile ilgili kaleme alınan telif ve tercüme eserlerin sayısında hızlı bir artış gözlemlenmiştir. Bu eserlerde, öğretmen, öğrenci, eğitim, öğretim, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim yönetimi ve öğretmenlik mesleğinin temel özellikleri gibi konular ana hatlarıyla ele alınmıştır. Eğitim Bilimi konusunda eser kaleme alan yazarların/eğitimcilerin bir kısmının öğretmenlik yapmak suretiyle teorik alandaki bilgilerini pratikte de fiiliyata döktükleri/dökmeye çalıştıkları da tespit edilmiştir. İşte bu eğitimcilerden birisi de Trabzon Darülmuallimini’nde (Öğretmen Okulu) öğretmenlik görevini ifa eden Abdullah Vehbi Bey’dir. Abdullah Vehbi Bey, 1315(1898/1899) yılında Trabzon’da Serasi Matbaası’nda 31 sahife olarak basılan “Usûl-i İbtidaî Yahut Muallimlere Rehnüma”’ adlı bir eser kaleme almıştır ki, çalışmamız Abdullah Vehbi Bey’in bu eseri üzerine temellendirilmiştir. Bu çalışma ile Abdullah Vehbi Bey’in eserinde dile getirmiş olduğu fikirlerin/konuların (öğrenci psikolojisi, gelişim psikolojisi, öğretmenlik mesleğinin temel özellikleri, öğretim ilke ve yöntemleri, öğretim teknolojileri, sınıf yönetimi vb.) halen günümüz eğitim-öğretim anlayışında da güncelliğini koruduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
Abdullah Vehbi Öğretmen Öğretmen Eğitimi Pedagoji Çocuk Eğitimi Öğretim İlke ve Yöntemleri
In the Ottoman Empire, with the Tanzimat period, "education phenomenon" was seen as a science branch. In accordance with this understanding, a rapid increase has been observed in the number of publications, copyright and translated works on educational science. In these works, subjects such as teacher, student, education, teaching, teaching principles and methods, educational administration and the basic characteristics of the teaching profession are outlined. It has been determined that some of the authors / educators in the field of Educational Science put/try to put the knowledge in the theoretical field into practice in practice. One of these educators is Abdullah Vehbi Bey, who worked as a teacher in Trabzon Darülmuallimini[Teacher Training School]. Abdullah Vehbi Bey, in 1315 (1898/1899), wrote to work titled "Usûl-i İbtidaî yahut Muallimlere Rehnüma", which was printed as 31 pages in the Serasi Printing House in Trabzon. Our study is based on this work of Abdullah Vehbi Bey. With this study, it was found that the ideas/subjects expressed in the work of Abdullah Vehbi Bey (student psychology, developmental psychology, basic features of the teaching profession, teaching principles and methods, teaching technologies, classroom management, etc.) are still up-to-date in today's educational understanding.
Abdullah Vehbi Teacher Teacher Training Pedagogy Child Education Teaching Principles and Methods.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |
idrak, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.