Bu çalışma Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulundaki öğrencilerin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumlarının ve etkileyen
faktörlerin belirlenmesi amacıyla planlandı. Tanımlayıcı tipteki bu araştırmanın evreni, Köyceğiz Sağlık Hizmetleri Meslek
Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında ‘Tanıtıcı Bilgi Formu’ ve ‘Yaşlı Ayrımcılığı
Tutum Ölçeği (YATÖ)’ kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutum ölçeğinin “yaşlının
yaşamını sınırlama” alt boyutundaki düzeyi 36.45±5.05 iken, “yaşlıya yönelik olumlu ayrımcılık” boyutunda 30.03±4.52,“yaşlıya
yönelik olumsuz ayrımcılık” alt boyutunda 17.84±3.59 iken, yaşlı ayrımcılığına ilişkin toplam ölçek puanı ise 84.32±9.70 aldıkları
saptanmıştır. Öğrencilerin yaşı, yaşamının geçtiği yer, aile yapısı, ebeveynlerin eğitim ve gelir durumu ile yaşlı bir bireyle yaşama
durumları ile yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumları arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık saptanmadı (p >.05). Erkek
öğrencilerin kadın öğrencilere göre, ileride yaşlı ile yaşamak isteyenlerin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumları istatiksel olarak
anlamlı bulunmuştur (P<.05). Bu bulgular doğrultusunda, üniversite öğrencilerinin yaşlılara karşı tutumlarının olumlu olduğu tespit
edilmiştir. Sağlık alanında okuyan öğrencilerin eğitim döneminde yaşlı ayrımcılığı ile ilgili farkındalığın arttırılmasının olumlu
katkı sağlayacağı öngörülmektedir.
This study was planned in order to determine the attitudes of the students in the Vocational School of Health Services and the
factors affecting the elderly. The universe of this descriptive study consists of students studying at the Vocational School of
Köyceğiz Health Services. "Introductory Information Form" and "Elderly Discrimination Attitude Scale (YATÖ)" were used in
collecting the data. While the level of the attitude scale of the students participating in the study about the age discrimination in
the sub-dimension of “limiting the life of the elderly” was 36.45 ± 5.05, the total scale regarding the age discrimination was 30.03
± 4.52 in the “positive discrimination towards the elderly” dimension and 17.84 ± 3.59 in the sub-dimension of the “negative
discrimination towards the elderly”. The score was determined to take 84.32 ± 9.70. No statistically significant difference was
found between students 'age, place of life, family structure, parents' education and income status, and their attitude towards living
with an elderly individual and their attitudes towards discrimination (p> .05). According to female students, the attitudes of male
students towards elderly discrimination were found to be statistically significant (p <.05). In line with these findings, it was found
that university students' attitudes towards the elderly were positive. It is anticipated that raising awareness of elderly students about
discrimination in the education period will contribute positively.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 16 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |