Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kınalızâde Ali Efendi’de Ahlâk-Din İlişkisi

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 2 - Cilt: 5 Sayı: 2, 49 - 65, 24.03.2014

Öz

Kınalızâde Ali Efendi Türk İslam dünyasının yetiştirdiği en önemli filozof ve ahlâkçılardan biri

olarak tanınmaktadır. O, bilgi ve eylem türünden her şeyi hikmet ve ahlâk kavramlarıyla sistemleştirmiştir.

Bu sistem içerisinde dinin önemli bir yere sahip olduğu görülür. Kısaca o, insanın dünyevî

ve uhrevî mutluluğunu esas alan bir ahlâk anlayışına sahiptir. Yüzünü bütünüyle dünyevî değerlere

yöneltmiş günümüz dünyasının onun ahlâk sistemini tanımaya ihtiyacı vardır.


Kaynakça

  • Arslan, Hulusi, “Ahlâkın Evrenselliği Açısından İslam ve Modernizm”, İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt:2, Sayı:1, (2011)
  • ----------------, “Ahlâkî Değerlerin Değişimi Sorunu: Nesnellik ve Öznellik”, Tabula rasa, 13 (2005),
  • Ayşe Sıdıka Oktay, “Kınalızâde Ali Efendi’de Hikmet Kavramı”, SDÜİFD, Sayı:10, Isparta (2003),
  • Baki Tezcan, The Ahlâk-ı Alâî Of Kınalızâde Ali Çelebi (1510-1572), June 1976.
  • Celal Türer,”Kınalızâde’de Mutluluk”, Felsefe Dünyası sayı:30, Anakara (1992)
  • Cevizci, Ahmet, Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları, İstanbul 2005.
  • Enfel Doğan, “Kınalızâde Ali Efendi’nin Hayatı, Eserleri ev Türkçe Kaleme Alınmış İlk Ahlâk Kitabı: Ahlâk-ı Alâî”, Türk Dünyası Araştırmaları, Sayı: 168, (Haziran 2007),
  • Giddens, Anthony, Modernliğin Sonuçları, çev. Ersin Kuşdil, Ayrıntı Yay., İstanbul 2004.
  • Hans Van Der Loo-Williem Van Reijen, Modernleşmenin Paradoksları, çev. Kadir Canatan, İstanbul 2003.
  • Hüseyin Öztürk, Kınalızâde’de Aile Ahlâkı, Anakara 1990.
  • İbrahim Hakkı Aydın, “Seküler Ahlâk Bağlamında Din-Ahlâk İlişkisi”, ATÜİFD, sayı:35, 2011,
  • Karamanoğlu, Osman Korkmaz, Ansiklopedik “izm”ler Sözlüğü, Anahtar Kitaplar Yayınevi, İstanbul 2007.
  • Kınalızâde Ali Efendi, Ahlâk-ı Alâî, Haz. Hüseyin Algül, Tercüman 1001 Temel Eser, yy., ts.
  • --------------------------, Ahlâk-ı Alâî, Haz. Mustafa Koç,Klasik Yay., İstanbul 2007.
  • --------------------------, Devlet ve Aile Ahlâkı, Haz. Ahmet Kahraman, Tercüman 1001 Temel Eser, y.y.,ts.
  • Marshall, Gordon, Sosyoloji Sözlüğü, Çev. Osman Akınhay-Derya Kömürcü, Bilim ve Sanat Yay., Anakara 1999.
  • Oktay, Ayşe Sıdıka, “Kınalızâde Ali Efendi’nin Hayatı Ahlâk-ı Alâî İsimli Eseri”, DİVAN, Yıl:7, Sayı:12 (2002/I) İstanbul,
  • Pieper, Annemarie, Etiğe Giriş, çev. Veysel Atayman-Gönül Sezer, Ayrıntı Yay., İstanbul 1999.
  • Takiyyettin Mengüşoğlu, Felsefeye Giriş, İstanbul 1992.
  • Topçu, Nurettin, Ahlâk Nizamı, İstanbul 1970.
  • Weber, Max, Protestan Ahlâkı ve Kapitalizmin Ruhu, çev. Zeynep Gürata, Ankara 2002.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hulusi Arslan

Yayımlanma Tarihi 24 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 2 - Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arslan, H. (2014). Kınalızâde Ali Efendi’de Ahlâk-Din İlişkisi. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5(2), 49-65.
AMA Arslan H. Kınalızâde Ali Efendi’de Ahlâk-Din İlişkisi. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Mart 2014;5(2):49-65.
Chicago Arslan, Hulusi. “Kınalızâde Ali Efendi’de Ahlâk-Din İlişkisi”. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 5, sy. 2 (Mart 2014): 49-65.
EndNote Arslan H (01 Mart 2014) Kınalızâde Ali Efendi’de Ahlâk-Din İlişkisi. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 5 2 49–65.
IEEE H. Arslan, “Kınalızâde Ali Efendi’de Ahlâk-Din İlişkisi”, İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 49–65, 2014.
ISNAD Arslan, Hulusi. “Kınalızâde Ali Efendi’de Ahlâk-Din İlişkisi”. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 5/2 (Mart 2014), 49-65.
JAMA Arslan H. Kınalızâde Ali Efendi’de Ahlâk-Din İlişkisi. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2014;5:49–65.
MLA Arslan, Hulusi. “Kınalızâde Ali Efendi’de Ahlâk-Din İlişkisi”. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, 2014, ss. 49-65.
Vancouver Arslan H. Kınalızâde Ali Efendi’de Ahlâk-Din İlişkisi. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2014;5(2):49-65.