Küreselleşme,
gelişen teknoloji, değişen istek ve ihtiyaçlar ile birlikte özellikle
örgütlerde yaşanan dönüşüm, son yıllarda iş gücü profilinin de değişmesine
neden olmuştur. Şirketlerin kâr ve verimlilik amaçlarına odaklı çalışan tipi
yaratmaları, çalışanlar arasındaki rekabeti körüklemiştir. Bu çalışmada, finans
sektörünün en önemli unsurlarından olan bankaların çalışanları arasında yaşanan
rekabetçi tutum algısı ile rekabetçi ortamlarda çalışanlarda ve yöneticilerde iş
etiği algısının yönü araştırılmıştır. Araştırmadan elde edilen bilgilere göre,
sağlıklı ve iyi yönetilen rekabetin çalışanlara ve bankaya fayda sağladığı,
aşırı rekabetin ise takım ruhunun bozulmasına, verimsiz çalışanlara ve
dolayısıyla da verimsiz bankaya neden olduğu görüşünün hâkim olduğu tespit
edilmiştir.
Rekabet İş Etiği Çalışanlar Arası Rekabet Bankacılık Sektörü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 21 Sayı: 1 |