Tüketici etnosentrizmi nedeniyle tüketiciler,
kendilerinin ve ait oldukları grubun üstün olduğu inanışlarından dolayı yabancı
ürünleri küçümsemekte ve bu ürünleri satın almamaktadırlar. Bu doğrultuda
araştırmanın amacı, online alışveriş yapan tüketiciler ile yapmayan
tüketicilerin etnosentrik eğilimleri arasındaki farkı tespit etmektir. Bu amaç
doğrultusunda 247’si kadın, 228’i erkek olmak üzere toplam 475 kişiye anket
uygulanmıştır. Katılımcıların CETSCALE’den elde ettikleri puanlar; online
alışveriş yapma durumu, cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi ve gelir durumu
değişkenlerine göre karşılaştırılarak incelenmiştir. Araştırmada elde edilen
sonuçlarda, online alışveriş yapmadığını belirten katılımcıların tüketici
etnosentrizmi puan ortalamalarının online alışveriş yapan tüketicilere göre
anlamlı olarak daha yüksek olduğu görülmüştür.
Online Alışveriş Tüketici Etnosentrizmi CETSCALE Demografik Özellikler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 21 Sayı: 1 |