A wide variety of quality cost model structures emerge during the creation and structuring of quality cost management. However, the design and structuring of quality cost management programs bring with it the problem of which model will give more and more precise results for companies. In this research, which of these models related to quality would reduce costs more effectively and use its management effectively was the subject of discussion or analysis. In contrast, various examples and applications related to this were determined in practice. While companies were putting into practice which quality model they thought they would use more effectively, the PAF (prevention-evaluation-failure analysis) model has become the most preferred model in applying quality models over time. The quality cost ratios of the company were examined in the main lines of this model in the research conducted on the effective reduction of quality costs and management of the company X4Z, where the research was conducted. The qualitative research method was used. The findings were interpreted and supported by numerical data and analysis techniques where necessary, and different solutions were proposed for the maximum failure cost problem.
Kalite maliyet yönetiminin oluşturulup yapılandırılması sırasında çok çeşitli kalite maliyet modeli yapıları karşımıza çıkmaktadır. Fakat bu da kalite maliyet yönetim programlarının oluşturulup yapılandırılması sırasında hangi modelin daha çok ve kesin bir sonuç vereceği problemini firmalar açısından beraberinde getirmektedir. Araştırmada kalite ile ilgili bu modellerin hangisinin maliyetleri daha etkin bir şekilde azaltacağı ve yönetimini etkin kullanacağı tartışma veya araştırma konusu olurken uygulamada buna ilişkin çeşitli örneklendirmeler ve uygumlalar tespit edilmiştir. Firmalar da kullanacakları kalite modellerinden hangisinin daha etkin bir şekilde kullanacağını düşündüğü kalite modelini uygulamaya koyarken zaman içerisinde kalite modellerini uygulamada en fazla tercih edilen model, PAF (önleme-değerlendirme- başarısızlık analizi) modeli olmuştur. Araştırmanın yapıldığı X4Z firması bağlamında kalite maliyetlerinin etkin bir şekilde azaltılması ve yönetim ile ilgili yapılan araştırmada firmanın kalite maliyet oranları bu modelin ana hatları içerisinde incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır ve bulgular gerekli olduğu yerlerde sayısal veri ve analiz teknikleriyle desteklenerek yorumlanmış, maksimum seviyede bulunan başarısızlık maliyeti problemine ilişkin farklı çözüm önerileri getirilmiştir.
toplam kalite yönetimi kalite maliyetleri analizi kalite total quality management quality cost analysis quality
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 8 |
Derginin Türkçe Tam Adı: Iğdır Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Derginin İngilizce Tam Adı: Iğdır University Journal of Economics and Administrative Sciences
Derginin Kısaltılmış Adı: Iğdır İİBF Dergisi
T.C. Iğdır Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi (Iğdır İİBF Dergisi) yılda iki kez (haziran ve aralık aylarında), Türkçe ve İngilizce yayınlanan uluslararası, hakemli ve süreli bir dergidir. Dergide yer alan yazılar kaynak gösterilmeksizin alıntılanamaz. Dergide yer alan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.