Son on yılda teknoloji ve bilişim alanında yaşanan hızlı gelişmeler ve değişen iş mantaliteleri denizcilik ve lojistik sektörünü değişime zorlamış ve yaşanan yoğun rekabet daha da artmıştır. Yaşanan pandemi ile küresel ticarette ulaşım ve lojistik kabiliyetlerin ne denli önemli olduğu bir kez daha gözler önüne serilmiştir. Sektördeki işletmeler için nitelikli eleman istihdamı son derece önemli hale gelmiştir. Sektöre başarılı çalışanların kazandırılması ise doğru ve etkin eğitimden geçmektedir. Bu çalışmada Türkiye’de denizcilik ve lojistik sektörüne en fazla ara eleman kaynağı sağlayan deniz ve liman işletmeciliği ön lisans programları ele alınmıştır. Türkiye’de ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde 21 üniversitedeki bu ön lisans programları ve dersleri içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda 21 üniversitedeki deniz ve liman işletmeciliği programları arasında yer alan dersler açısından genel bir uyum olduğu ve sektörün ihtiyacına yönelik olan derslerin çoğunun programlarda zorunlu olarak bulunduğu belirlenmiştir. Ayrıca yabancı dil eğitimiyle ilgili verilen derslerin de yeterli olduğu görülmüştür. Ancak sektör açısından önemli olan dış ticaret işlemleri ve freight forwarder işletmeciliği derslerinin birkaç programda bulunması önemli bir eksiklik olarak tespit edilmiştir.
Denizcilik Eğitimi Deniz ve Liman İşletmeciliği Eğitimi İçerik Analizi Türkiye
In the last decade, rapid developments in technology and informatics and changing business mentalities have forced the maritime and logistics industry to change, and the intense competition has increased even more. With the current pandemic, the importance of transportation and logistics capabilities in global trade has been demonstrated again. Employing qualified personnel has become extremely important for businesses in the sector. Bringing successful employees to the sector goes through correct and effective training. In this study, maritime and port management associate degree programs, which provide the most semi-skilled worker resources for the maritime and logistics sector in Turkey, are discussed. Maritime and port management associate degree programs and courses in 21 universities in Turkey and the Turkish Republic of Northern Cyprus were analyzed by content analysis method. As a result of the research, it has been determined that there is a general harmony in terms of the courses among the maritime and port management programs in 21 universities and that most of the courses that meet the needs of the sector are compulsory in the programs. The courses given on foreign language education are sufficient. However, as an important deficiency, foreign trade transactions and freight forwarder management courses, which are essential for the sector, are only in a few programs.
Maritime Education Maritime and Port Management Education Content Analysis Turkey
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 9 |
Derginin Türkçe Tam Adı: Iğdır Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Derginin İngilizce Tam Adı: Iğdır University Journal of Economics and Administrative Sciences
Derginin Kısaltılmış Adı: Iğdır İİBF Dergisi
T.C. Iğdır Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi (Iğdır İİBF Dergisi) yılda iki kez (haziran ve aralık aylarında), Türkçe ve İngilizce yayınlanan uluslararası, hakemli ve süreli bir dergidir. Dergide yer alan yazılar kaynak gösterilmeksizin alıntılanamaz. Dergide yer alan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.