Çalışmanın amacı; Iğdır Üniversitesi’nin farklı bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin spora yönelik tutumlarının incelenmesidir. Bu bağlamda, çalışmaya Iğdır Üniversitesi’nde öğrenim gören 235 kız (%60,7) 152 erkek (%39,3) olmak üzere toplamda 387 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Koçak (2014) tarafından geliştirilen ve geçerlik-güvenirliği yapılan “Spora Yönelik Tutum Ölçeği” ile araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 24 paket programıyla yapılmış ve yapılan tüm değerlendirmelerde istatistiksel anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmada, ölçümle elde edilen bağımsız değişkenlerin, bağımlı değişkenler üzerindeki etkisini belirlemek için Lineer Regresyon Analizi yapılmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin spora yönelik tutumunlarını, sınıf değişkeni 0.004 kat ve BKİ(beden kitle endeksi) değişkeni 0.003 kat artırdığı, yaş değişkeni 0.003 kat, cinsiyet değişkeni 0.007 kat, öğrenim durumu değişkeni 0.013 kat ve okul değişkeni 0.00 kat azalttığı tespit edilmiştir. Ancak öğrencilerin sınıf, yaş, cinsiyet, öğrenim durumu, öğrenim gördüğü okul ve BKİ düzeyinin spora yönelik tutum üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı belirlenmiştir (p>0.05).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |