Bu araştırmanın amacı, 6 Şubat 2023 tarihinde Kahramanmaraş merkezli yaşanan büyük deprem sonrasında öğrenimlerine zorunlu olarak uzaktan devam eden ve deprem bölgesinde yaşamakta olan Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin içinde bulundukları koşullarla ilişkili olarak uzaktan eğitime katılmaya yönelik görüşlerinin bazı değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Ayrıca, genel olarak Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşlerini ortaya koymak araştırmanın bir diğeri amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Iğdır Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören toplam 174 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, kişisel bilgi formunun yanı sıra genel olarak uzaktan eğitime yönelik öğrenci görüşlerini belirlemek için literatür taraması ve depremle ilişkili olarak uzaktan eğitime katılıma ilişkin görüşleri belirlemek için araştırmacı tarafından hazırlanan bir anket kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzdelik dağılımları ve Ki-Kare testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, depremle ilişkili olarak uzaktan eğitime katılıma yönelik öğrenci görüşlerinin cinsiyet, bölüm sınıf, internet kullanım becerisi, internet kullanım süresi ve bilgisayar ve internete erişim ortamı değişkenlerine göre farklılıklar gösterdiğini ortaya koymuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |