Sosyal medya uygulamalarının yaygın kullanımı, gösteri olgusunun tüketim temelinde biçimlenmesine aracılık etmiştir. Tarihsel olarak gösteriş, cinsiyet odağında şiddet ve cinsellik üzerinden gelişmiştir. Web teknolojisi ve sosyal medya uygulamaları gösterişi kimlik, zaman, mekân, statü ve değer odağında tüketime dâhil etmiştir. Bu kapsamda çalışmanın amacı, sosyal medya üzerinden gelişen gösterişçi tüketimin mevcut yapısını, tarihsel yöntem aracılığı ile kategorize ederek incelemektir. Çalışmada kavramsal olarak gösteriş olgusunun cinsiyete özgü nitelikleri belirlenmiştir. Erkeklik odağında şiddet ve eril tüketim incelenmiştir. Kadınlık odağında ise tüketim, moda ve gösteriş üzerinden değerlendirilmiştir. Mevcut toplum yapısında, gösteriş temelinde ortaya çıkan tüketim olgusu, web teknolojisi ve sosyal medya uygulamalarının kullanımı ile yaygınlaşmıştır. Ancak tüketimin gösteriş ile ilintisi yakın geçmişte var olan medya araçları üzerinden geliştiği için çalışmada tarihsel yöntem benimsenmiştir. Tüketimin gelişim evreleri, cinsiyet odağında yansıtılmakla birlikte medya araçlarının gelişimi ile ilişkilendirilerek sınıflandırmalar yapılmıştır. Sınıflandırmalar, öncelikle beden ve eşya üzerinden kimliğin tüketilmesi ile açıklanmıştır. İkinci olarak mekân üzerinden inancın tüketilmesine değinilmiştir. Son olarak meslek ve ün (şöhret) temelinde değerin tüketilmesi tartışılmıştır. Çalışmamızda gösterişçi tüketimin kategorize edilen argümanları, bireysel ve toplumsal yaşamın temel dinamikleri üzerinden gerçekleştiği için genel olarak kutsalın tüketimi olarak adlandırılmıştır.
Gösterişçi Tüketim Cinsellik Şiddet Sosyal Medya Kutsalın Tüketimi
-
-
The widespread use of social media applications mediated the formation of the phenomenon of conspicuousness on the basis of consumption. Historically, conspicuousness has developed through violence and sexuality in the focus of gender. Web technology and social media applications have included conspicuousness in consumption in the focus of identity, time, place, status and value. In this context, the aim of the study is to examine the current structure of conspicuous consumption that develops on social media by categorizing it through the historical method. Conceptually, gender-specific characteristics of the phenomenon of showing off were determined in the study. Violence and masculine consumption are examined in the focus of masculinity. In the focus of femininity, consumption is evaluated over fashion and conspicuousness. In the current social structure, the phenomenon of consumption emerging on the basis of conspicuousness has become widespread with the use of web technology and social media applications. However, the historical method has been adopted in the study because the relationship between consumption and conspicuousness has developed over the media tools that existed in the recent past. Although the development stages of consumption are reflected in the focus of gender, classifications have been made in relation to the development of media tools. Classifications are primarily explained by the consumption of identity over the body and item. Secondly, the consumption of belief through space is mentioned. Finally, the consumption of value on the basis of profession and reputation is discussed. The categorized arguments of conspicuous consumption in our study are generally referred to as the sacred consumption, as it takes place over the basic dynamics of individual and social life.
Conspicuous Consumption Sexuality Violence Social Media Sacred Consumption
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 28 |