Bu çalışmanın amacı sigorta sektöründeki çalışanlar üzerinden psikolojik güçlendirme ile çalışanların örgütsel sinizmleri arasında içsel motivasyonun aracılık etkisini incelemektir. Bu kapsamda İç Anadolu bölgesinde faaliyet gösteren sigorta çalışanlarına hazır ölçeklerden oluşan anket uygulanmıştır. Elde edilen 412 geçerli anketin 2 tanesindeki veriler normal dağılım göstermeyip diğer 410 veriyi etkileyecek nitelikte doldurulmuş olduğu tespit edilmiştir. Araştırma kapsamnda sağlıksız 2 verinin çıkarılması ile 410 anket sürece dahil edilmiştir. Araştırma kapsamında regresyon analizi, t-testi ve ANNOVA testlerinden faydalanılmıştır. Aracılık etkisi incelendiğinde psikolojik güçlendirme ile örgütsel sinizm üzerine etkisinde içsel motivasyonun aracılık etkisinin bulunmadığı belirlenmiştir (p=0,231). Cinsiyete göre içsel motivasyonun istatistiki açıdan anlamlı şekilde farklılaştığı görülmektedir (p=0,025). Erkeklerin içsel motivasyon ortalamalarının (Mean=4,04) kadınların ortalamasından daha yüksek olduğu görülmektedir. Araştırma sonuçlarına göre; örgütsel sinizmin de cinsiyete göre istatistiki açıdan anlamlı şekilde farklılaştığı (p=0,38), erkeklerin kadınlara göre daha fazla ortalamaya sahip oldukları görülmektedir (Mean=2,35). Bu durum erkeklerin örgütsel sinizme daha yatkın olduklarını göstermektedir. Araştırma sonuçlarına göre içsel motivasyon medeni duruma göre anlamlı şekilde farklılaşmazken örgütsel sinizmin medeni duruma göre istatistiki açıdan anlamlı şekilde farklılaştığı belirlenmiştir (p=0,037). Araştırma sonucuna göre örgütsel sinizmden evli olanların daha çok etkilendiği görülmektedir (Mean=2,36). Son olarak eğitim düzeylerine göre gerek içsel motivasyonda gerekse de örgütsel sinizmde istatistiki olarak anlamlı bir fark bulunmamaktadır (p=0,102 & p=0,629).
Sigortacılık çalışanları içsel motivasyon psikolojik güçlendirme örgütsel sinizm aracılık etkisi.
Etik İlkelere uyulmuştur. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Etik Kurulundan 04.03.2021 tarih ve 2021/1. numaralı izin alınmıştır.
Sayın Editör ve Alan Editörüne şimdiden teşekkür ederim.
Bu çalışmanın amacı sigorta sektöründeki çalışanlar üzerinden psikolojik güçlendirme ile çalışanların örgütsel sinizmleri arasında içsel motivasyonun aracılık etkisini incelemektir. Bu kapsamda İç Anadolu bölgesinde faaliyet gösteren sigorta çalışanlarına hazır ölçeklerden oluşan anket uygulanmıştır. Elde edilen 412 geçerli anketin 2 tanesindeki veriler normal dağılım göstermeyip diğer 410 veriyi etkileyecek nitelikte doldurulmuş olduğu tespit edilmiştir. Araştırma kapsamnda sağlıksız 2 verinin çıkarılması ile 410 anket sürece dahil edilmiştir. Araştırma kapsamında regresyon analizi, t-testi ve ANNOVA testlerinden faydalanılmıştır. Aracılık etkisi incelendiğinde psikolojik güçlendirme ile örgütsel sinizm üzerine etkisinde içsel motivasyonun aracılık etkisinin bulunmadığı belirlenmiştir (p=0,231). Cinsiyete göre içsel motivasyonun istatistiki açıdan anlamlı şekilde farklılaştığı görülmektedir (p=0,025). Erkeklerin içsel motivasyon ortalamalarının (Mean=4,04) kadınların ortalamasından daha yüksek olduğu görülmektedir. Araştırma sonuçlarına göre; örgütsel sinizmin de cinsiyete göre istatistiki açıdan anlamlı şekilde farklılaştığı (p=0,38), erkeklerin kadınlara göre daha fazla ortalamaya sahip oldukları görülmektedir (Mean=2,35). Bu durum erkeklerin örgütsel sinizme daha yatkın olduklarını göstermektedir. Araştırma sonuçlarına göre içsel motivasyon medeni duruma göre anlamlı şekilde farklılaşmazken örgütsel sinizmin medeni duruma göre istatistiki açıdan anlamlı şekilde farklılaştığı belirlenmiştir (p=0,037). Araştırma sonucuna göre örgütsel sinizmden evli olanların daha çok etkilendiği görülmektedir (Mean=2,36). Son olarak eğitim düzeylerine göre gerek içsel motivasyonda gerekse de örgütsel sinizmde istatistiki olarak anlamlı bir fark bulunmamaktadır (p=0,102 & p=0,629).
Sigortacılık çalışanları içsel motivasyon psikolojik güçlendirme örgütsel sinizm aracılık etkisi.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Örgütsel Davranış |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 37 |