In 2020, the global pandemic and its consequences radically changed traditional lifestyles, and educational processes. During this period, institutions turned to distance learning in particular; attempts were made to manage the measurement and assessment processes together with the educational process through distance learning platforms. Distance learning and online assessment and evaluation processes continued after the end of the pandemic. Although this situation provides some convenience for instructors and students, it raises questions about the validity of online exams. Data on the use of artificial intelligence algorithms in online exams has led to questioning the validity and reliability of this exam model. Among the applications of artificial intelligence, it has been discussed that large language models, which are most likely to be associated with the educational process, can be used to answer online exam questions. In this context, this study investigates the performance of large language models in online exams, which are mostly designed as multiple-choice tests, and the measures that can be taken against AI cheating, which has become an important problem today. To this end, a set of questions previously used in online exams was created; the questions were posed to large language models; answers were sought to the questions about the potential of these models to get the questions right/wrong and what types of questions are more likely to be answered correctly. The study also discusses the precautions that can be taken against applications that copy artificial intelligence.
Artificial Intelligence Distance Education AI Cheating Large Language Models
2020 yılında ortaya çıkan küresel salgın ve sonrasında klasik yaşam tarzı, çalışma hayatı ve eğitim süreçleri kökten değişmeye başlamıştır. Bu dönemde eğitim kurumları çoğunlukla uzaktan eğitime yönelmiş; eğitim süreci ile birlikte ölçme ve değerlendirme işlemleri uzaktan eğitim platformları yoluyla yapılmaya çalışılmıştır. Uzaktan eğitim ve online ölçme değerlendirme uygulamaları, pandeminin bitişi ile de devam etmiştir. Bu durum her ne kadar eğitmen ve öğrenciler açısından bazı kolaylıklar sağlasa da online sınavların geçerliliği ile ilgili soru işaretlerini beraberinde getirmiştir. Online sınavlarda yapay zekâ algoritmalarının kullanımına dair veriler, bu sınav modelinin geçerliliği ve güvenilirliğinin sorgulanmasına yol açmıştır. Yapay zekâ uygulamaları arasında, eğitim süreci ile en fazla ilinti kurulabilecek büyük dil modellerinin, çevrimiçi sınav sorularının cevaplanmasında kullanılabileceği tartışılmaya başlanmıştır. Çalışma bu bağlamda büyük dil modellerinin çoğunlukla çoktan seçmeli (test) olarak tasarlanan çevrimiçi sınavlardaki performansını ve günümüzde önemli bir sorun haline gelen yapay zekâ kopyasına (ai cheating) karşı alınabilecek önlemleri, araştırmaktadır. Bu amaçla daha önce çevrimiçi sınavlarda kullanılmış sorulardan bir set oluşturulmuş; sorular, büyük dil modellerine yöneltilmiş; bu modellerin yöneltilen soruları doğru/yanlış çözme potansiyeli, hangi tip soruların daha doğru yanıtlandığı sorularının cevabı aranmıştır. Ayrıca çalışmada yapay zekâ kopyası olarak adlandırılan uygulamalara karşı alınabilecek önlemler tartışılmaktadır.
Yapay Zekâ Uzaktan Eğitim Yapay Zekâ Kopyası Büyük Dil Modelleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Eğitimi, Yapay Zekâ Felsefesi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 37 |