Social media applications, which developed rapidly with the Web 2.0 era, provided users with the opportunity to produce and share their own content in an easy and accessible way and to interact with the content produced by others. Twitter, a popular location based social network, has attracted the attention of various disciplines with user-generated content. When these contents are obtained together with their spatial information, they provide significant potential for geography research. A retrospective approach has been adopted in the method of this study, which aims to examine the types of spatial data on the Twitter network, how to access data and the importance of these data in geography research. Document review and use of open source code were also used within the method in accordance with the purpose. It has been determined that there are a total of three different geospatial metadata on Twitter and two different JSON objects where this data is made available for users. It has been observed that there are three different methods generally preferred to access relevant data and various research and projects using these methods. In general, the data available on the social network Twitter for thirteen different research topics associated with the science of geography provides significant data potential. In addition, it is obvious that the use of user-generated contents on social network Twitter and the application of related methods in geography research will contribute to data collection, analysis and visualization processes for research and diversifying the subjects present in researches.
Web 2.0 dönemi ile hızlı bir gelişim gösteren sosyal medya uygulamaları, kullanıcılarına kolay ve erişilebilir biçimde kendi içeriklerini üretme, paylaşma ve başkaları tarafından üretilen içeriklerle etkileşime geçebilme imkanı sağlamıştır. Popüler bir lokasyon bazlı sosyal ağ olan Twitter, içerisinde barındırdığı kullanıcı üretimli içerikler ile çeşitli disiplinlerin dikkatini çekmiştir. Bu içerikler mekânsal bilgileri ile birlikte elde edildiğinde, coğrafya bilimi araştırmaları için önemli bir potansiyel sağlamaktadır. İlgili ağ üzerinde yer alan mekânsal veri çeşitlerini, verilere nasıl erişilebileceğini ve bu verilerin coğrafya araştırmalarındaki önemini irdelemeyi amaçlayan bu araştırmanın yönteminde retrospektif bir yaklaşım benimsenmiştir. Doküman incelemesi ve açık kaynak kod kullanımı da amaca uygun olarak yöntem dâhilinde kullanılmıştır. Twitter üzerinde toplam üç farklı coğrafi-mekânsal meta veri ve bu verilerin kullanıcılara sunulduğu iki farklı JSON nesnesi olduğu belirlenmiştir. İlgili verilere ulaşabilmek için genel olarak tercih edilen üç farklı yöntem ve bu yöntemlerin kullanıldığı çeşitli araştırma ve projelerin var olduğu görülmüştür. Genel olarak, coğrafya bilimi ile ilişkili on üç farklı araştırma konusu için sosyal ağ Twitter üzerinde bulunan veriler önemli bir veri potansiyeli sağlamaktadır. Yine, Sosyal ağ Twitter üzerinde bulunan kullanıcı üretimli içeriklerin ve ilgili yöntemlerin coğrafya araştırmalarında kullanımının; araştırmalar için veri toplama, analiz etme ve görselleştirme süreçlerine katkı sağlayacağı, araştırmalarda ele alınan konuları çeşitlendireceği aşikârdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 44 |