Although the notion that fieldwork should play a significant role in undergraduate geography education is commonly held, it is debatable whether fieldwork as it is now conducted at Turkish universities delivers the needed and expected capabilities. The goal of this study is to assess the fieldwork procedures used by the Ondokuz Mays University Faculty of Humanities and Social Sciences Department of Geography, where fieldwork has been done consistently for about 23 years (2000-2023) and is regarded as a good practice in many ways. The study analyzed the department's fieldwork methods, fieldwork preparation, learning outcomes, place in the curriculum, financial considerations, and fieldwork assessments. The preparatory materials, course outlines, learning outcomes, and assessment materials of the field work courses were examined for this purpose using the document analysis method. In order to evaluate the data gathered from the interviews with key stakeholders, descriptive analysis was also employed. The findings indicate that the fieldwork model used in the program is an example of good practice in many ways, but there are also areas that can be improved. The learning outcomes of fieldwork need to be rearranged, the departmental outcomes should include specific field-based skills, and the role of instructors should be limited, leading to a more student-centered approach.
Fieldwork Learning Outcomes Undergraduate Curriculum Undergraduate Geography Education
Coğrafya lisans eğitiminde arazi çalışmalarının önemli bir yere sahip olması gerektiği fikri yaygınca ifade edilmesine rağmen, bugün uygulandığı şekli ile arazi çalışmalarının istenen becerileri kazandırıp, kazandırmadığı konusu tartışmalıdır. Bu araştırma, arazi çalışmalarının sistematik bir şekilde 23 yıldır (2000-2023) yapıldığı Ondokuz Mayıs Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Coğrafya Bölümü’nde uygulanan ve birçok bakımdan örnek bir model olduğu düşünülen uygulamaları değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada ilgili bölümde arazi çalışmalarının planlanması, öğrenim çıktıları, müfredattaki durumu, finansmanı ve kazanılan becerilerin nasıl ölçüldüğü değerlendirilmiştir. Bu amaçla arazi çalışması derslerinin hazırlık dokümanları, ders izlenceleri, öğrenim çıktıları ve değerlendirme evrakları doküman incelemesi yöntemiyle incelenmiştir. Ayrıca ilgili paydaşlarla yapılan görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analiz yoluyla analiz edilmiştir. Sonuçlar, programda uygulanan arazi çalışması modelinin birçok bakımdan örnek bir model olduğunu ancak geliştirilmeye açık yanlarının da bulunduğunu göstermektedir. Arazi çalışmalarının öğrenim çıktılarının yeniden düzenlenmesi buna bağlı olarak da bölüm çıktıları arasına araziye dayalı spesifik beceriler eklenmesi, arazi çalışmalarında teknolojinin daha etkin kullanılması ve öğretim elemanlarının rolü azaltılarak, aktif öğrenci katılımının sağlanması gerekmektedir.
Arazi Çalışması Öğrenim Çıktısı Lisans Öğretim Programı Lisans Coğrafya Eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 49 |