Amaç: Bu çalışmada, İstanbul’da öğrenimini
sürdürmekte olan Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin yaşam doyumunun
ölçülmesi amaçlanmıştır.
Yöntem:
Çalışmanın evrenini İstanbul’daki
devlet ve vakıf yükseköğretim kurumlarının Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne
kayıtlı öğrenciler oluşturmuştur. İnternet tabanlı anket tekniği ile 10-20
Haziran 2019 tarihleri arasında veri toplanmıştır. Çalışmanın örnek büyüklüğü
182 öğrencidir. Çalışmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve
Yaşam Doyum Ölçeği (The Satisfaction with Life Scale (SWLS))
kullanılmıştır. Çalışma kapsamında SWLS için geçerlilik ve güvenilirlik
çalışması yapılmış, ardından hipotez testleri, korelasyon ve regresyon analizi
uygulanmıştır.
Bulgular:
Çalışmada SWLS ile toplanan veri
kümesinin geçerli ve güvenilir olduğu saptanmıştır. Dolayısıyla yaşam doyumu
skoru hesaplanmıştır. Uygulanan Mann-Whitney U testi neticesinde; yükseköğretim
kurumu türüne göre yaşam doyumu açısından fark olduğu sonucuna varılmıştır.
Bunun yanı sıra hesaplanan korelasyon katsayısıyla yaşam doyumu ve mutluluk
arasında aynı yönlü orta kuvvetli ilişki olduğu bulunmuştur.
Sonuç:
Çalışma sonucunda, vakıf yükseköğretim kurumlarına kayıtlı öğrencilerin devlet
yükseköğretim kurumlarına kayıtlı öğrencilere kıyasla yaşam doyumu düzeyinin
daha yüksek olduğu bulunmuştur. Bu doğrultuda, üniversitelerin öğrencilerin
yaşam doyumunu arttırma açısından önemli bir rol oynadığı düşünülmektedir.
Kurumların bu sorumluluk doğrultusunda öğrencileri desteklemesi önerilmektedir.
Ayrıca gelecek çalışmalarda bu ilişkiye aracı etki etmesi olası çeşitli
faktörlerin (örn. gelir düzeyi) incelenmesi önerilmektedir.
Aim: In this study, it was aimed to measure life satisfaction of university
students of the Faculty of Health Sciences who have been studying in Istanbul.
Method: The population of the study consists of students registered to Health
Sciences Faculties of public and foundation higher education institutions. The
data was collected between the dates of 10th to 20th of June 2019 via
internet-based survey technique. The sample size of the study is 182 students.
Personal information form and Satisfaction with Life Scale (SWLS) were used for
data collection. The validity and
reliability study of SWLS, followed by hypothesis testing, correlation, and
regression analysis were realized within the scope of the study.
Findings: It was found that the data set collected by SWLS was valid and reliable.
Thus, life satisfaction scores were calculated. It was concluded that there was
a difference in life satisfaction according to the type of higher education
institute as a result of Mann-Whitney U test applied. Also, a moderate
relationship was found between life satisfaction and happiness in the same
direction via calculated correlation coefficient.
Conclusion: As a result of the study, it was concluded that the life satisfaction of
students registered to a foundation university was higher compared to students from
a public university. Accordingly, it is presumed that the universities have an
important role with respect to increasing life satisfaction of students. The
institutes are suggested to support the students in line with this
responsibility. Moreover, it is suggested for future studies to evaluate some
factors (e.g,, income) for the possible mediating effect to this relationship.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 24 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 8 |
Alıntı-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0)