Küreselleşme
ve artan rekabet ortamında tüketici davranışlarının belirlenmesine yönelik
birçok sınıflandırma çalışmaları yapılmaktadır. Dinsel etkilerde sadece
kişilerin dini yaşam alanlarını değil aynı zamanda din dışı başka
davranışlarını biçimlendirdiği için tüketici karar verme süreçlerinde etkisinin
araştırılması oldukça önemli bir konudur. Bu çalışmanın amacı gençlerin dinsel
etkileri hissetme düzeyleri ile tüketim tarzları arasındaki ilişkiyi
incelemektir. Bu bağlamda Tüketici Karar Verme Tarzları ve Gençlerin Dinsel
Etkiyi Hissetme Düzeyleri ölçekleri kullanılarak İstanbul ve Tokat’da yaşayan
gençlerin katılımıyla bir anket araştırması yürütülmüştür. Elde edilen veriler
ile yüzde ve frekans hesapları, ilişkisiz grup t testleri, pearson çarpım
moment korelasyonu, regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonuçları ve
sınırlılıkları tartışılmıştır.
Küreselleşme Dinsel Etkiler Tüketici Tüketici Davranışları Tüketici Karar Verme Tarzları
Various
studies are being conducted regarding the determination of consumer behaviour
in the era of globalization and increasing competition. Since religious
influences not only structure the individuals’ religious life settings, but
also their behaviours other than religion, it is important to investigate
religion’s impact on consumer decision-making processes. The aim of this
research is to analyse the relationship between the levels of young people’s
religious influences and consumer styles. In this regard, by using Consumer
Styles Inventory and The Levels of Young People’s Feeling Religious Effects as
scales, a survey has been applied with the participation of young people at
Istanbul and Tokat. With the data received, the calculations of percentage and frequency,
independent group t tests, Pearson Moment Correlation, regression analysis have
been conducted. Lastly, the results and the restrictions of the research have
been discussed.
Globalization Religious Effect Consumer Consumer Behaviour Style of Consumer Consumption Decisions
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 15 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2 |
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. |
---|