Ofisler ürün, bilgi ya da hizmet üretmek için tasarlanan insan, makine ve çevrenin etkileşiminden oluşan ortamlardır. Günümüzde hizmet sektörünün diğer sektörler arasındaki payı yükselmiş ve buna bağlı olarak ofislerde çalışanların sayısı da gözle görülür ölçüde artmıştır. Açık, kapalı ya da hibrit (melez) hangi büro türü olursa olsun ergonomi ve iş sağlığı ve güvenliği konusu her zaman dikkat edilmesi gereken bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Ofislerde kullanılan masa, koltuk, bilgisayar vb. tüm donanım ve aydınlatma, ısıtma ve soğutma, gürültü vb. ergonomik faktörler çalışanlar için iş kazası ve meslek hastalıkları riskleri oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı çalışanların ofis ortamında karşılaştığı ergonomik faktörlerinin iş sağlığı ve güvenliği ile olan ilişkisinin açıklanması ve bu bağlamda ortaya çıkan iş kazası ve meslek hastalıkları risklerinin ve sonuçlarının ortaya konulmasıdır. Konu ile ilgili literatür incelenerek hem işverenler hem de çalışanlar açısından konu açıklanmaya çalışılmıştır. Konunun kapsamı çok geniş olduğundan ergonomi ile ilişkili olan psikolojik faktörler bu çalışmadan çıkarılarak konu daraltılarak ele alınmıştır. Sonuç olarak hem işletme hem de çalışanlar tarafından alınacak bazı tedbirler ve düzenlemelerle ergonomiye bağlı iş kazası ve meslek hastalıklarının önüne geçilebileceğine yönelik değerlendirmeler ve çözüm önerileri sunulmuştur.
Ergonomi İş Sağlığı ve Güvenliği İş Kazası ve Meslek Hastalıkları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kurumsal Yönetim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |